van Selm, M. (2005). De nieuwe adat. Christendom en onderwijs op Teun, Nila en Serua (Oost-Indonesië) in het begin van de twintigste eeuw. In C. G. F. de Jong (Ed.), Een vakkracht in het Koninkrijk: kerk- en zendingshistorische opstellen (pp. 245-256). (Uitgaven van de Werkgroep voor de Geschiedenis van de Nederlandse Zending en Overzeese Kerken. Kleine reeks). Heerenveen: Groen.
2004
van Selm, M. (2004). De protestantse kerk op de Banda-eilanden 1795-1923: een bronnenpublicatie. (Uitgaven van de Werkgroep voor de Geschiedenis van de Nederlandse Zending en Overzeese Kerken. Grote reeks; No. 7). Zoetermeer: Boekencentrum.
van Selm, M. (2004). Dienaren van Woord en Gouvernement. Predikanten en hulppredikers in Nederlands Oost Indië 1820-1935. Documentatieblad voor de Geschiedenis van de Nederlandse Zending en Overzeese Kerken, 11(1), 1-37.
van Selm, M. (2004). In de schaduw van de Gunung Api. De Protestantse Kerk op Banda-Neira. Documentatieblad voor de Geschiedenis van de Nederlandse Zending en Overzeese Kerken, 11(2), 2-39.
Grootveld, M. J. & van Selm, M. (2017). Experiences with reviewing Data Management Plans - an LCRDM survey. EASY. https://doi.org/10.17026/dans-zbf-8h3h
2015
Jones, S., & van Selm, M. (2015). Training Librarians for Research Data Management Support. ALISS Quarterly, 10(3), 20-23. [details]
van Selm, M. (Author). (2015). RDM Support. Basic training course for information specialists. Web publication/site, Amsterdam: Bibliotheek van de Universiteit van Amsterdam. https://doi.org/10.6084/m9.figshare.1285313[details]
2014
van Selm, M. (Author). (2014). RDM Ondersteuning. Basistraining voor informatiespecialisten. Web publication/site, Amsterdam: Bibliotheek van de Universiteit van Amsterdam. https://doi.org/10.6084/m9.figshare.995991[details]
2013
van Selm, M. (2013). Lifehacking: online file transfer-dienst. Informatie Professional, 17(6), 31. [details]
Dalhuisen, L., van Selm, M., & Steegh, F. (2006). Geschiedenis van Indonesië. Zutphen: Walburg Pers.
2005
van Selm, M. (2005). Vriend en vijand: de oorlogsdagboeken van Koos van Schaïk. Utrecht: De Banier.
2003
van Selm, M. (2003). Kerk en staat op Banda Neira. De 'onbillijke eisch' van een kerkenraad. Transparant, 14(1), 22-25.
2015
van Selm, M. (2015). Reinventing the wheel. Training subject librarians for RDM support at the University of Amsterdam (UvA). Poster session presented at International Digital Curation Conference (IDCC), . https://doi.org/10.6084/m9.figshare.1301542
2014
van Selm, M., Heesakkers, H. J., & Uittenbogaard, M. (2014). Are you ready for RDM support?. Poster session presented at Research Data Alliance (RDA) 4th Plenary, . https://doi.org/10.6084/m9.figshare.1181779
2018
van Selm, M. (2018). University of Amsterdam : research data management : basic training course for information specialists. DataverseNL. https://doi.org/10.34894/wd9oik
2017
Grootveld, M. J. & van Selm, M. (2017). Experiences with reviewing Data Management Plans - an LCRDM survey. EASY. https://doi.org/10.17026/dans-zbf-8h3h
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.