Griekse en Latijnse taal en cultuur

Bachelor
Vergelijk

De bacheloropleiding Griekse en Latijnse taal en cultuur leidt je op tot een allround classicus met een brede blik én met diepgang. Je leert Grieks en Latijn op uitstekend niveau lezen en analyseert teksten die al eeuwen tot de canon van de westerse cultuur behoren. Daarnaast bestudeer je de cultuurgeschiedenis van de Klassieke Oudheid en de invloed hiervan tot op vandaag de dag.

Voertaal
Nederlands, Taal van de opleiding
Vorm
Voltijd, deeltijd

🏆 Topopleiding Keuzegids 2024

apr03
Proefstuderen
nov16
Bachelorweek 16-23 nov 24
Daarom Griekse en Latijnse taal en cultuur aan de UvA

Persoonlijke aandacht

Studeer met 10-20 gelijkgestemde eerstejaars

ACASA

Een unieke samenwerking tussen de UvA en VU

Allround classicus

Brede opleiding tot kritische allround classicus

Hoog aangeschreven universiteit

De UvA is als nummer 53 in de wereld (QS Rankings) een topuniversiteit.

Past Griekse en Latijnse taal en cultuur bij jou?

1. Je hebt niet alleen interesse in Griekse en Latijnse taal en cultuur, maar ook in historische, archeologische en filosofische context.
  2. Je wilt op dé plek zitten voor klassieke talen: ACASA, een unieke UvA-VU samenwerking
  3. Je vindt het leuk om onderdeel te zijn van een groep gepassioneerde studenten.
  4. Je hebt zin om samen met studenten en docenten op excursie te gaan.
Bachelor Griekse en Latijnse taal en cultuur uitgelegd

Ontdek in 3 minuten wat de bachelor Griekse en Latijnse taal en cultuur inhoudt, waarom het uniek is en wat de ervaringen zijn van docent Koen Vacano en student Nena.

Renske Schavemaker