Wonen in Amsterdam

UvA Beeldbank ID 93F822DA-4453-4E4F-AF9F5824BC85693E

Er zijn verschillende manieren om aan een kamer te komen. Je kunt je inschrijven bij woningcorporaties en Studentenwoningweb. Let op: je moet hier wachttijd opbouwen en de wachtlijsten zijn lang. De vraag naar studentenwoningen is namelijk erg groot. Daarnaast is het belangrijk dat zo veel mogelijk vrienden en bekenden weten dat je op zoek bent; veel studenten vinden hun woning via-via.

De UvA heeft zelf geen kamers en kan studenten hierbij maar beperkt helpen. We zijn wel voortdurend in gesprek met onder andere woningcorporaties en de gemeente, om ervoor te zorgen dat er zo veel mogelijk kamers beschikbaar zijn.

Zonder kamer is het lastig is om je te focussen op je studie; slapen op de bank bij een studiegenoot is geen structurele oplossing. Begin dus op tijd met het zoeken naar een kamer.