Je staat op het punt om te starten met de bachelor Europese studies. Voor aanvang van het programma kies je de taal waarmee je direct in het eerste studiejaar aan de slag gaat. Maar hoe zorg je dat je de juiste keuze maakt? Wij hebben deze taalkeuze voor je opgedeeld in 4 overzichtelijke stappen.
  • Overzicht: uit welke talen kun je kiezen?

Studenten Europese studies kunnen kiezen uit de volgende talen:

• Arabic
    • Bosnisch/Kroatisch/Servisch
    • Catalan
    • Czech
    • Engels
    • French
    • German
    • Italian
    • Modern Greek
    • Modern Hebrew
    • Polish
    • Russian
    • Scandinavian
    • Spaans
    • Spanish
    • Turkish
  • Stap 1: Bekijk deze video ‘Het kiezen van een taal’

Waarom studeer je als student Europese studies een taal en hoe komt je keuze tot stand? Uit welke talen kun je kiezen en wat heb je er uiteindelijk aan? Onze docent en student vertellen het in een paar minuten.

Bekijk de video over het kiezen van een taal
  • Stap 2: Welke taal heeft jouw interesse? Vul de vragenlijst in

Heb je al nagedacht over je eigen taalkeuze? Sommige talen zijn lastiger te verwerven dan andere, het eindniveau van de talen kan daardoor verschillen. Het kiezen van je eigen moedertaal is niet toegestaan. Vul via onderstaande link de vragenlijst in en kom erachter welke opties het beste bij je passen. Kies na het invullen maximaal 2 talen waarover je meer informatie wilt krijgen tijdens de online talenmarkt op 4 juni, van 16.30-18.00 uur.

• Stap 3: Online talenmarkt op 4 juni

Neem op 4 juni deel aan de online talenmarkt. Tijdens de sessies geven de taaldocenten meer informatie over de vakken en kun je al je vragen stellen. De online talenmarkt begint om 16.30 en de laatste ronde duurt tot 18.00 uur.

Het schema voor de online sessies krijg je voorafgaand aan de Talenmarkt per e-mail.

• Stap 4: Deadline definitieve taalkeuze: 23 juni

Weet jij voor welke taal je gaat? Laat dit dan uiterlijk 23 juni weten via onderstaand formulier. Dan zorgen wij dat jij voor het nieuwe studiejaar wordt ingeschreven voor de juiste talenvakken.

Heb je nog vragen?

De Central Student Service Desk is het eerste aanspreekpunt voor algemene vragen over studeren aan de UvA. Hier kun je terecht met vragen over het kiezen van een studie, inschrijven, studiefinanciering, wonen en studeren in het buitenland. Specifieke vragen over de opleiding stel je aan de Onderwijsbalie van de Faculteit der Geesteswetenschappen. Bij de Digitale Student Service Desk kun je je vraag online stellen.