Jan Lintsen
Jan Lintsen (foto: Sander Nieuwenhuys)

Binnen het College van Bestuur is Lintsen verantwoordelijk voor de portefeuille financiën en bedrijfsvoering. De Raad van Toezicht (RvT) heeft veel waardering voor de manier waarop Lintsen zijn eerste termijn invult en voor het in de afgelopen jaren gevoerde financiële beleid. Volgens RvT-voorzitter Marise Voskens is het daarom fijn voor de UvA dat hij beschikbaar is voor een tweede bestuursperiode: ‘Jan vervult in het college een stabiele en complementaire rol. Zijn portefeuille ziet op de ondersteuning van de kerntaken van de UvA en die opgave is bij hem in goede handen. Naast ICT en huisvesting liggen er de komende jaren ook extra uitdagingen op het gebied van valorisatie en de interne dienstverlening. Terreinen waarvoor Jan graag zijn kennis en ervaring inzet.’

De Centrale Ondernemingsraad (COR) en de Centrale Studentenraad (CSR) hebben positief geadviseerd over de herbenoeming.

Over Jan Lintsen

Drs. Jan Lintsen MBA is sinds 1 september 2017 lid van het College van Bestuur van de UvA. Na cum laude afronding van de studie Bestuurskunde aan de Universiteit Twente, werkte Lintsen lange tijd bij de Rijksoverheid. Zo was hij onder andere hoofddirecteur Financiën, Management en Control bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu (voorheen Verkeer en Waterstaat) en directeur Informatiebeleid Openbare Sector bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Van 2013 tot 2017 was Lintsen lid van het College van Bestuur van de Haagse Hogeschool.