Als gevolg van de cyberaanval op de UvA/HvA is het belangrijk dat alle medewerkers en studenten hun UvAnetID-wachtwoord aanpassen. Ben je een van de 26.000 mensen die zijn of haar wachtwoord al gewijzigd heeft? Dan hoef je dat nu natuurlijk niet nog een keer te doen. Bedankt dat je zo snel actie hebt ondernomen!

Deadline

Vanaf 3 maart werken de huidige wachtwoorden niet meer en kun je pas inloggen nadat je je wachtwoord verandert. Heb je toetsen, zorg dan in ieder geval dat je je wachtwoord daarvoor gewijzigd hebt. Daarna vervalt je wachtwoord en heb je niet langer toegang tot de systemen. Je moet dan een moeilijkere procedure doorlopen om een nieuw wachtwoord te krijgen.

Ondersteuning

Om je wachtwoord te wijzigen ga je naar:

Heb je vragen over het wijzigen van je wachtwoord of wil je ondersteuning, neem dan contact op met de Servicedesk ICT Services. Deze is dagelijks bereikbaar van 07.00 tot 22.00 uur, ook op zaterdag 27 februari en zondag 28 februari.

E: servicedesk-icts@uva.nl
T: (+31) 020 525 1402

Vanaf vandaag ontvangen alle medewerkers en studenten die hun wachtwoord nog niet hebben gewijzigd, herinneringsmails. Het is van groot belang dat iedereen de komende dagen zijn wachtwoord wijzigt.

Er wordt ondertussen nog steeds hard gewerkt aan het onderzoeken en herstellen van de gevolgen van de cyberaanval. Het onderzoek is in een vergevorderd stadium. Alle systemen zijn online en kunnen worden gebruikt, er is zeer beperkt hinder voor onderwijs en onderzoek.

Meer weten?

Updates en faq’s over de cyberaanval vind je op www.uva.nl/actueel/cybersecurity.