De makers van de podcast Far Too Close nemen bezoekers tijdens een wandeling mee naar verschillende gebouwen in het Universiteitskwartier. Onderweg kom je langs plekken met een koloniaal verleden die in de podcast onderzocht en besproken worden, en kun je live luisteren naar verschillende verhalen die tijdens de wandeling opnieuw tot leven komen. Dit programma is onderdeel van 24H centrum.

Datum: 14 mei 2022
Tijd: 14:00 - 15:00  en 16:00 - 17:00
Locatie: Binnengasthuisstraat 9 (BG 3)

BG 3

Binnengasthuisstraat 9
1012 ZA Amsterdam

Podcast: Far Too Close

Far Too Close is een zesdelige podcast gemaakt door Maartje van Bennekom, Laure Lambert, Maaike de Kleijn en Iris van der Werff. De luisteraars worden meegenomen langs zes UvA-locaties in het Universiteitskwartier: het Athenaeum Illustre, de Waag, het Binnengasthuis, het Spinhuis, het Bushuis/Oost-Indisch Huis en het Universiteitstheater. In interviews met experts worden de historische verhalen verbonden met hedendaagse thema’s, zoals racisme, dekolonisatie en mensenhandel. Het doel van de podcast is om het gesprek te openen over het koloniale verleden van de universiteit en de hedendaagse doorwerking daarvan. Nieuwsgierig? Luister naar de afleveringen!

Over 24H Centrum

'Podcast Far Too Close: een culture wandeling' wordt georganiseerd door de Universiteit van Amsterdam als onderdeel van 24H Centrum. Op 14 mei 2022 vindt 24H Amsterdam plaats in het centrum van Amsterdam. Op deze dag openen theaters, musea, kerken, winkels, bars, hotels en clubs hun deuren en organiseren talloze verrassingen en (gratis) activiteiten. Het is de perfecte kans voor Amsterdammers om de binnenstad te (her)ontdekken in slechts 24 uur.