Nguyen, T. T., Hendriksen, M. Y., Yates, A. C., & de Rijke, M. (2024). Multimodal Learned Sparse Retrieval with Probabilistic Expansion Control. In Advances in Information Retrieval: 46th European Conference on Information Retrieval, ECIR 2024, Glasgow, UK, March 24–28, 2024 : proceedings (Vol. II, pp. 448–464). ( Lecture Notes in Computer Science; Vol. 14609). Springer. https://doi.org/10.48550/arXiv.2402.17535, https://doi.org/10.1007/978-3-031-56060-6_29
2022
Hendriksen, M., Bleeker, M., Vakulenko, S., van Noord, N., Kuiper, E., & de Rijke, M. (2022). Extending CLIP for Category-to-Image Retrieval in E-Commerce. In M. Hagen, S. Verberne, C. Macdonald, C. Seifert, K. Balog, K. Nørvåg, & V. Setty (Eds.), Advances in Information Retrieval: 44th European Conference on IR Research, ECIR 2022, Stavanger, Norway, April 10–14, 2022 : proceedings (Vol. I, pp. 289-303). (Lecture Notes in Computer Science; Vol. 13185). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-99736-6_20[details]
2021
Goei, K., Hendriksen, M., & de Rijke, M. (2021). Tackling Attribute Fine-grainedness in Cross-modal Fashion Search with Multi-level Features. In Proceedings of the 2021 SIGIR Workshop on eCommerce (SIGIR eCom’20): July 15, 2021, Virtual Event, Montreal, Canada Article workshop paper 3 ACM. https://sigir-ecom.github.io/ecom21Papers/paper16.pdf[details]
Hendriksen, M., Kuiper, E., Nauts, P., Schelter, S., & de Rijke, M. (2020). Analyzing and Predicting Purchase Intent in E-commerce: Anonymous vs. Identified Customers. In The 2020 SIGIR Workshop On eCommerce: July 30 : accepted papers Article 23 SIGIR eCom'20. https://sigir-ecom.github.io/ecom20Papers/paper23.pdf[details]
Hendriksen, M. Y. (2024). Multimodal machine learning for information retrieval: A vision and language perspective. [Thesis, fully internal, Universiteit van Amsterdam]. [details]
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.