Booij, A. S., Leuven, E., & Oosterbeek, H. (2017). Ability Peer Effects in University: Evidence from a Randomized Experiment. The Review of Economic Studies, 84(2), 547-578. https://doi.org/10.1093/restud/rdw045[details]
Booij, A. S., van Praag, B. M. S., & van de Kuilen, G. (2010). A parametric analysis of prospect theory’s functionals for the general population. Theory and Decision, 68(1-2), 115-148. https://doi.org/10.1007/s11238-009-9144-4[details]
Booij, A. S., & van Praag, B. M. S. (2009). A simultaneous approach to the estimation of risk aversion and the subjective time discount rate. Journal of Economic Behavior & Organization, 70(1-2), 374-388. https://doi.org/10.1016/j.jebo.2009.01.005[details]
Booij, A. S., & van de Kuilen, G. (2009). A parameter-free analysis of the utility of money for the general population under prospect theory. Journal of Economic Psychology, 30(4), 651-666. https://doi.org/10.1016/j.joep.2009.05.004[details]
2018
Haan, F. H. G. (2018). In pursuit of excellence: Four (natural) experiments in the economics of education . [details]
Ebens, M., van Elk, R., Webbink, D., & Booij, A. (2012). The effect of the supplementary grant on parental contribution: an empirical analysis for the Netherlands. (CPB Discussion paper; No. 187). Den Haag: CPB. [details]
Booij, A., Leuven, E., & Oosterbeek, H. (2008). The role of information in the take-up of student loans. (Tinbergen Institute discussion papers; No. 2008-039/3). onbekend: Tinbergen Instituut. [details]
Booij, A. S., & van de Kuilen, G. (2006). A Parameter-Free Analysis of the Utility of Money for the General Population under Prospect Theory. Amsterdam: Faculteit Economie en Bedrijfskunde.
2003
van Praag, B. M. S., & Booij, A. S. (2003). Risk Aversion and the Subjective Time Discount Rate: A Joint Approach. (Discussion Paper 03; No. 018/3). Tinbergen Institute.
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.