Booij, A. S., Leuven, E., & Oosterbeek, H. (2017). Ability Peer Effects in University: Evidence from a Randomized Experiment. The Review of Economic Studies, 84(2), 547-578. https://doi.org/10.1093/restud/rdw045[details]
Booij, A. S., van Praag, B. M. S., & van de Kuilen, G. (2010). A parametric analysis of prospect theory’s functionals for the general population. Theory and Decision, 68(1-2), 115-148. https://doi.org/10.1007/s11238-009-9144-4[details]
Booij, A. S., & van Praag, B. M. S. (2009). A simultaneous approach to the estimation of risk aversion and the subjective time discount rate. Journal of Economic Behavior & Organization, 70(1-2), 374-388. https://doi.org/10.1016/j.jebo.2009.01.005[details]
Booij, A. S., & van de Kuilen, G. (2009). A parameter-free analysis of the utility of money for the general population under prospect theory. Journal of Economic Psychology, 30(4), 651-666. https://doi.org/10.1016/j.joep.2009.05.004[details]
2018
Haan, F. H. G. (2018). In pursuit of excellence: Four (natural) experiments in the economics of education . [details]
Ebens, M., van Elk, R., Webbink, D., & Booij, A. (2012). The effect of the supplementary grant on parental contribution: an empirical analysis for the Netherlands. (CPB Discussion paper; No. 187). Den Haag: CPB. [details]
Booij, A., Leuven, E., & Oosterbeek, H. (2008). The role of information in the take-up of student loans. (Tinbergen Institute discussion papers; No. 2008-039/3). onbekend: Tinbergen Instituut. [details]
Booij, A. S., & van de Kuilen, G. (2006). A Parameter-Free Analysis of the Utility of Money for the General Population under Prospect Theory. Amsterdam: Faculteit Economie en Bedrijfskunde.
2003
van Praag, B. M. S., & Booij, A. S. (2003). Risk Aversion and the Subjective Time Discount Rate: A Joint Approach. (Discussion Paper 03; No. 018/3). Tinbergen Institute.
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteer alle cookies’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Lees ook het UvA Privacy statement.