Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

G.J. (Goan) Booij MA MSc

Promovendus
Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen
Programme group: Methods and statistics
Expertisegebied: Digitale geletterdheid, digitale ongelijkheid, digitaal tijdsgebruik

Bezoekadres
  • Roetersstraat 11
  • Kamernummer: 8.00
Postadres
  • Postbus 15776
    1001 NG Amsterdam
Social media
  • Onderwijs

    BA

    • Werkgroepen Beschrijvende Statistiek (BA)
    • Werkgroepen Testen & Meten (BA)
    • Werkgroepen Toetende Statistiek (BA)
  • Onderzoek

    Onderzoeksmethoden

    • Kwantitatief
    • Multilevel modelling
    • Structural equation modelling (SEM)

    Huidige onderzoeksproject

    • Goan’s promotieonderzoek gaat over de verbanden tussen digitaal tijdgebruik, digitale geletterdheid en leerprestaties van jongeren tussen de 10 en 18 jaar oud. 

    Onderzoeksgrants & honours

    • SoBeDSC Interdisciplinary Data Science Projects (2024)

    RPA

    • Youth Digitality
  • Publicaties

    2024

    2025

    • Booij, G. J., Jansen, B. R. J., Schreurs, B. G. M., van der Ark, L. A., & Nguyen, M. H. (2025). The joint relation of digital-information literacy, academic performances, and digital time use for 10 to 18-year-old students. Paper presented at EARLI Conference 2025, Graz, Austria.
    • Booij, G. J., Jansen, B. R. J., Schreurs, B. G. M., van der Ark, L. A., & Nguyen, M. H. (2025). The joint relation of digital-information literacy, academic performances, and digital time use for 10 to 18-year-old students. Poster session presented at VNOP Lab Visit 2025, Amsterdam.
    • Booij, G. J., Nguyen, M. H., van der Ark, L. A., Schreurs, B. G. M., & Jansen, B. R. J. (2025). Kan Je Engels Leren door je Schermgebruik?. Paper presented at ACHC Fall Symposium 2025: Sociale media & Mentale gezondheid, Amsterdam, Netherlands.
    • Booij, G. J., Schreurs, B. G. M., Nguyen, M. H., Jansen, B. R. J., Krepel, A., Karssen, M., & van der Ark, L. A. (2025). Computer and Information Literacy in Secondary Schools. The Influence of Individual-Level and Classroom-Level Socio-Economic Status. . Paper presented at EARLI Conference 2025, Graz, Austria.
    • Dekker-Klein Nibbelink, L., Booij, G. J., & van der Ark, L. A. (2025). Adaptive Tests and Questionnaires Using Online Survey Tools. Poster session presented at ODISSEI Conference 2025, Utrecht.
    • van der Ark, L. A., Dekker-Klein Nibbelink, L., & Booij, G. J. (2025). Adaptive tests and questionnaires using online survey tools. Paper presented at International Meeting of the Psychometric Society (IMPS) 2025, Minneapolis.

    Spreker

    • Booij, G. (speaker) (10-4-2025). Workshop: The How and Why of Multistage Testing in Qualtrics, VNOP Lab Visit 2025, Amsterdam.

    Andere

    • Booij, G. (participant) (17-6-2024 - 28-6-2024). SICSS - ODISSEI Summer School 2024 (participating in a conference, workshop, ...).
    This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications. Log in to Personal Page Publication Selection tool to manage the visibility of your publications on this list.
  • Nevenwerkzaamheden
    Geen nevenwerkzaamheden