Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN

dhr. prof. dr. A.E. (Fred) Bronner

Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen
Groep: Docenten & onderzoekers CW
Fotograaf: nvt

Bezoekadres
  • Nieuwe Achtergracht 166
  • Kamernummer: C8.00
Postadres
  • Postbus 15791
    1001 NG Amsterdam
Contactgegevens
  • Fred Bronner: Postillon d'amour tussen wetenschap en praktijk

    Fred Bronner studeerde begin 70-er jaren af aan de Universiteit van Amsterdam als politicoloog met als specialisatie methoden en technieken van onderzoek. Na zijn studie is hij in het marktonderzoek gaan werken bij Veldkamp, hij was bij dit bureau algemeen directeur van 1987 tot 2002. De banden met de universiteit bleven en hij promoveerde bij prof dr. Rob Mokken op een proefschrift over beslisgedrag van mensen (Politieke Voorkeur: oordelen en beslissen, 1978). Hij luisterde naar het verzoek ‘de academie roept’ en eind 2002 werd hij hoogleraar Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam met als specialisme Media- en Reclameonderzoek. Zijn oratie was getiteld “Gezinspraak” en gaat over de gevolgen van de toenemende democratisering in gezinnen voor commerciële communicatie. Sinds december 2011 is hij emeritus hoogleraar aan de UvA en Honorary Fellow bij ASCoR (Amsterdam School of Communication Research).

     

    Hij tracht de kloof tussen theorie en praktijk te overbruggen. In lijn hiermee was zijn afscheidsrede getiteld “Postillon d’amour tussen wetenschap en praktijk”, waarin hij een poging doet te verklaren waarom de kruisbestuiving soms wel lukt en soms niet.

    Hij publiceerde in vele binnen- en buitenlandse tijdschriften. Publiceerde o.a. in Public Choice, Journal of Economic Psychology, Acta Psychologica, International Journal of Market Research, International Journal of Advertising, Journal of Business Research, Tourism Management, Journal of Traumatic Stress, Journal of Travel Research, Journal of Computer-Mediated Communication, Annals of Tourism Research, International Journal on Media-Management.

     

    Won de Marijn Veraartprijs voor meest verdienstelijke marktonderzoeker en drie keer de Hans du Chatinierprijs (AMMA-award) voor het meest innovatieve mediaonderzoek:

    1998 Media Merkbeleving met PTT Post, 1999 Mediabeleving met Platform ’95 en

    in 2004 betrof de prijs het project “de familie Polder” dat hij voor Sanoma uitvoerde. Won in 2006 de Best Paper Award op 5th ICORIA (International Conference on Research in Advertising) in Bath voor een paper getiteld In the mood for advertising. Kreeg in 2012 de Coq de Grand Honneur van de reclamewereld en van de MOA de Wetenschapsprijs.

    Maakt deel uit van het bestuur van SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie)  en adviseert TNS NIPO.

     

    Voert momenteel verschillende onderzoeken uit naar eWOM = electronic Word-Of-Mouth en de invloed daarvan op consumentengedrag. Een ander gebied waarover hij momenteel publiceert is het bezuinigingsgedrag van de consumenten in tijden van recessie. Een derde specialisme betreft multimedia synergie en mediabeleving.

     

    E-mail: a.e.bronner@uva.nl

     

  • Publicaties

    2018

    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (2018). Comparing the role of conspicuous consumption across different experiential products: culture and leisure. International Journal of Market Research.
    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2018). Conspicuous consumption and the rising importance of experiential purchases. International Journal of Market Research, 60(1), 88-103.
    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2018). De 'zwevende vakantieganger': Veranderingen tijdens het beslistraject in kaart gebracht. Vrijetijdstudies, 36(1), 11-18. [details]
    • Voorveld, H. A. M., van Noort, G., Muntinga, D. G., & Bronner, F. (2018). Engagement with social media and social media advertising: the differentiating role of platform type. Journal of Advertising, 47(1), 38-54.

    2017

    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2017). Tourist demand reactions: symmetric or asymmetric across the business cycle? Journal of Travel Research, 56(7), 839-853. DOI: 10.1177/0047287516672347
    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2017). Vakantie tijdens een economische recessie en een periode van herstel. Vrijetijdstudies, 35(1), 11-19. [details]

    2016

    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2016). Crisis resistance of tourist demand: the importance of quality of life. Journal of Travel Research, 55(2), 190-204. DOI: 10.1177/0047287514541006 [details]
    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2016). Consument en economische crisis tussen 2008 en 2015: producten tussen luxe en noodzaak. In A. E. Bronner, E. Brüggen, P. Dekker, E. de Leeuw, L. J. Paas, A. Smidts, & J. E. Wieringa (Eds.), Ontwikkelingen in het marktonderzoek: Jaarboek 2016 MarktOnderzoekAssociatie (pp. 87-104, 221). (Jaarboek MOA; No. 41). Haarlem: Spaar en Hout. [details]
    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2016). Travel websites: Changing visits, evaluations and posts. Annals of Tourism Research, 57, 94-112. DOI: 10.1016/j.annals.2015.12.012 [details]
    • Voorveld, H. A. M., Smit, E. G., Neijens, P. C., & Bronner, A. E. (2016). Consumers' cross-channel use in online and offline purchases: An Analysis of Cross-Media And Cross-Channel Behaviors between Products. Journal of Advertising Research, 56(4), 385-400. DOI: 10.2501/JAR-2016-044 [details]

    2015

    • Bronner, F. (2015). Advertising effectiveness, measurement of. In W. Donsbach (Ed.), The concise encyclopedia of communication (pp. 11-12). Chichester: Wiley Blackwell. DOI: 10.1002/9781118789353.ch1 [details]

    2014

    2013

    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2013). Sociale media en keuzen van consumenten. In A. E. Bronner, P. Dekker, E. de Leeuw, L. J. Paas, K. de Ruyter, A. Smidts, & J. E. Wieringa (Eds.), Ontwikkelingen in het marktonderzoek: Jaarboek 2013 MarktOnderzoekAssociatie (pp. 115-130). (Jaarboek MarktOnderzoekAssociatie; No. 38). Haarlem: Spaar en Hout. [details]
    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2013). Economizing on vacations: the role of information searching. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 7(1), 28-41. DOI: 10.1108/17506181311301336 [details]
    • Voorveld, H. A. M., Bronner, F. E., Neijens, P. C., & Smit, E. G. (2013). Developing an instrument to measure consumers' multimedia usage in the purchase process. JMM, 15(1), 43-65. DOI: 10.1080/14241277.2012.756815 [details]
    • Willemsen, L., Neijens, P. C., & Bronner, F. A. (2013). Webcare as customer relationship and reputation management? Motives for negative electronic word of mouth and their effect on webcare receptiveness. In S. Rosengren, M. Dahlén, & S. Okazaki (Eds.), Advances in advertising research (Vol. IV): The changing roles of advertising (pp. 55-69). Wiesbaden: Springer Gabler. DOI: 10.1007/978-3-658-02365-2_5 [details]

    2012

    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2012). Economizing strategies during an economic crisis. Annals of Tourism Research, 39(2), 1048-1069. DOI: 10.1016/j.annals.2011.11.019 [details]
    • Willemsen, L. M., Neijens, P. C., & Bronner, F. (2012). The ironic effect of source identification on the perceived credibility of online product reviewers. Journal of Computer-Mediated Communication, 18(1), 16-31. https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2012.01598.x [details]
    • Willemsen, L. M., van Noort, G., & Bronner, F. (2012). Een menselijk geluid: het effect van reactieve en proactieve webcare op merkevaluaties. In A. E. Bronner, P. Dekker, E. de Leeuw, L. J. Paas, K. de Ruyter, A. Smidts, & J. E. Wieringa (Eds.), Ontwikkelingen in het marktonderzoek: Jaarboek 2012 MarktOnderzoekAssociatie (pp. 27-41, 239). (Jaarboek MarktOnderzoekAssociatie; No. 37). Haarlem: Spaar en Hout. [details]

    2011

    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2011). Economizing behaviour during travel: strategies and information sources used. Journal of Vacation Marketing, 17(3), 185-195. DOI: 10.1177/1356766711409180 [details]
    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2011). Hoe bezuinigt de Nederlandse vakantieganger? Vrijetijdstudies, 29(3), 7-18. [details]
    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2011). Vacationers and eWOM: who posts, and why, where, and what? Journal of Travel Research, 50(1), 15-26. DOI: 10.1177/0047287509355324 [details]
    • Willemsen, L. M., Neijens, P. C., Bronner, F., & de Ridder, J. A. (2011). ‘Highly recommended!’ The content characteristics and perceived usefulness of online consumer reviews. Journal of Computer-Mediated Communication, 17(1), 19-38. https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2011.01551.x [details]

    2010

    • Bronner, F. (2010). Multimedia. In J. Faasse, M. Moorman, & P. Neijens (Eds.), Media & reclame (pp. 181-188). Groningen: Noordhoff. [details]
    • Bronner, F., & Willemsen, L. (2010). E-vloed op consumentengedrag. In S. van den Boom, E. Smit, & S. de Bakker (Eds.), Nachtmerrie of droom: de ROI van customer media (pp. 125-135). (Relatiemedia; No. 3). Heemstede: Customer Media Council. [details]
    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2010). Consumer-generated versus marketer-generated websites in consumer decision making. International Journal of Market Research, 52(2), 231-248. DOI: 10.2501/S1470785309201193 [details]

    2009

    • Bronner, M. B., Peek, N., de Vries, M., Bronner, A. E., Last, B. F., & Grootenhuis, M. A. (2009). A community-based survey of posttraumatic stress disorder in the Netherlands. Journal of Traumatic Stress, 22(1), 74-78. DOI: 10.1002/jts.20379 [details]

    2008

    • Bronner, F., & van Velthoven, S. (2008). Mood, media experiences and advertising. In F. Costa Pereira, J. Veríssimo, & P. C. Neijens (Eds.), New trends in advertising research (pp. 449-464). Lisboa: Edições Sílabo. [details]
    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2008). Agreement and disagreement in family decision-making. Tourism Management, 29(5), 967-979. DOI: 10.1016/j.tourman.2007.12.001 [details]
    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2008). Consumentenreissites: profiel van opinieleiders en opinievolgers. Vrijetijdstudies, 26(4), 7-18. [details]

    2007

    • Bronner, A. E., & Kuijlen, T. (2007). The live or digital interviewer: a comparison between CASI, CAPI and CATI with respect to differences in response behaviour. International Journal of Market Research, 49(2), 167-190. [details]
    • Bronner, A. E., Bronner, J., & Faasse, J. H. (2007). In the mood for advertising. International Journal of Advertising, 26(3), 333-355. [details]
    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (2007). Gezinspraak en vakantiekeuze. Vrijetijdstudies, 25(2), 5-16. [details]
    • Smit, E. G., Bronner, A. E., & Tolboom, M. E. (2007). Brand relationship quality and its value for personal contact. Journal of Business Research, 60(6), 627-633. DOI: 10.1016/j.jbusres.2006.06.012 [details]

    2006

    • Bronner, A. E., & Kuijlen, T. (2006). De levende of digitale interviewer: een vergelijking tussen CASI, CAPI en CATI. In A. E. Bronner, P. Dekker, E. de Leeuw, L. J. Paas, K. de Ruyter, A. Smidts, & J. E. Wieringa (Eds.), Ontwikkelingen in het Marktonderzoek Jaarboek 2006 MarktOnderzoekAssociatie (pp. 77-94). Haarlem: Spaar en Hout.
    • Bronner, A. E., & Neijens, P. C. (2006). Audience experiences of media context and embedded advertising: A comparison of eight media. International Journal of Market Research, 48(1), 81-99.

    2004

    • Bronner, A. E. (2004). Customer magazines: A tool to create loyalty. In N. P.C., H. C., P. B. van den, & S. E.G. (Eds.), Content and media factors in advertising (Ch 13). Amsterdam: Spinhuis Publishers.
    • Bronner, A. E. (2004). Family decision-making and advertising. Admap, 39(5), 15-18.
    • Bronner, A. E. (2004). The family as a decision-making unit. Research World, 12(4), 24-25.
    • Bronner, A. E., & van Velthoven, S. (2004). Multimedia research shows long-term trends. Admap, 39(10), 28-30.

    2003

    • Bronner, A. E. (2003). Segmentatie en mediaplanning. In A. den Boon, & P. C. Neijens (Eds.), Media & Reclame (pp. 173-198). Groningen: Stenferd Kroese. [details]
    • Bronner, A. E., Neijens, P. C., & van Raaij, W. F. (2003). Multi-media campagnes: Populair maar weinig onderzocht. In A. E. Bronner, & Et al. (Eds.), Jaarboek van de Nederlandse Vereniging van Marktonderzoek [details]

    2002

    • Bronner, A. E., & Reuling, A. (2002). Improving campaign effectiveness: a research model to separate chaff from campaign wheat. In G. Bartels, & W. Nelissen (Eds.), Marketing for sustainability: towards transactional policy-making (pp. 150-160). Amsterdam: IOS Press.
    • Bronner, A. E., & Veldman, T. H. (2002). Kwaliteitszorg en professionalisering in het marktonderzoek. Ontwikkelingen in het marktonderzoek: jaarboek MarktOnderzoekAssociatie, 2002, 27-39.

    2000

    • Bronner, A. E. (2000). De praktijk van het marktonderzoek: van 1975 via 1984 naar 2000. In A. E. Bronner, P. Dekker, A. J. Olivier, W. F. van Raaij, M. Wedel, & B. Wierenga (Eds.), Recente Ontwikkelingen in het marktonderzoek Jaarboek 2000 van de Nederlandse Vereniging voor Marktonderzoek en Informatiemanagement (pp. 9-22). Haarlem: Uitgeverij de Vrieseborch.

    1999

    • Bronner, A. E., & Neijens, P. C. (1999). Hoe beleven mensen hun media? In J. van Cuilenburg, P. Neijens, & O. Scholten (Eds.), Media in Overvloed (pp. 118-133). Amsterdam: Amsterdam University Press.

    1996

    • Bronner, A. E. (1996). Segmentatie en mediaplanning. In A. den Boon, & P. Neijens (Eds.), Media en Reclame (pp. 33-60). (1e druk, 2e druk 1998, 3e druk 2000, 4e druk 2003). Groningen: Wolters-Noordhoff.
    • Bronner, A. E., & Verzijden, D. (1996). Diabetes: beeld en spiegelbeeld. Tijdschrift voor sociale gezondheidszorg, 74(6), 291-293.

    1994

    • Bronner, A. E., & Reuling, A. (1994). Measuring campaign effectiveness: towards a Silver Standard. In J. J. Hox, & W. Jansen (Eds.), Measurement problems in social and behavioral research (pp. 139-160). Amsterdam: SCO.
    • Bronner, A. E., & van Rooy, C. (1994). Mediaplanning en de brievenbus. Over aanbod, bereik, effect en appreciatie van ongeadressserde brievenbusreclame. Massacommunicatie, 22(2), 118-133.
    • van der Loop, J. T. A., Kroes, E. P., Hofker, H. F., & Bronner, A. E. (1994). A new service for travel information about public transport in The Netherlands: initial effects and analysis of the market. In Proceedings 22nd European Transport Forum (PTRC Annual Meeting), Warwick (pp. 73-81)

    1993

    • Bronner, A. E., van der Noort, W. D., Pertric, I., & van Rooy, C. (1993). Tijd voor de krant: over de veranderende functie van het dagblad in een veranderende samenleving. In A. E. Bronner, P. Ester, P. S. H. Leeflang, A. J. Olivier, W. F. van Raaij, & B. Wierenga (Eds.), Recente Ontwikkelingen in het marktonderzoek Jaarboek van de Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers 1993-'94 (pp. 61-75). Haarlem: Uitgeverij de Vrieseborch.

    1992

    • Bronner, A. E. (1992). Mensen zonder grenzen: Europees segmentatie onderzoek. In J. E. B. M. Steenkamp (Ed.), De Europese consument van voedingsmiddelen in de jaren '90 (pp. 65-76). Assen/Maastricht: Van Gorcum.

    1991

    • Bronner, A. E. (1991). Recente Ontwikkelingen in markt- en opinieonderzoek. In P. G. Swanborn et al. (Ed.), Aspecten van Onderzoek: theorie, variabelen en praktijk (pp. 63-82). Utrecht: University of Utrecht.

    1990

    • Bronner, A. E., & van Rooy, C. (1990). Jaarboek en marktonderzoek. In A. E. Bronner, P. Ester, P. S. H. Leeflang, A. J. Olivier, W. F. van Raaij, & B. Wierenga (Eds.), Recente ontwikkelingen in het marktonderzoek Jaarboek van de Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers 1990-'91 (pp. 17-22). Haarlem: Uitgeverij de Vrieseborch.

    1988

    • Bronner, A. E. (1988). Einde fusie-fobie in Nederland? In A. E. Bronner, P. Ester, P. S. H. Leeflang, A. F. Olivier, W. F. van Raaij, & B. Wierenga (Eds.), Recente Ontwikkelingen in het marktonderzoek Jaarboek van de Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers 1988-'89 (pp. 9-18). Haarlem: Uitgeverij de Vrieseborch.
    • Bronner, A. E. (1988). Surveying ethnic minorities. In W. E. Saris, & I. M. Gallhofer (Eds.), Sociometric Research vol. 1 (pp. 36-47). London: MacMillan Press.

    1985

    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1985). Industrial Decision making and the design of external decision support facilities. In Proceedings 10th Research Conference on Subjective Probability, Utility and Decison Making (SPUDM), Helsinki

    1984

    • Bronner, A. E. (1984). Surveying ethnic minorities. In Proceedings 1st International Conference on Methodological Research, Amsterdam (pp. 64-65)
    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1984). The intertwining of information search and decision aiding. Acta Psychologica, 56, 125-139. DOI: 10.1016/0001-6918(84)90013-1

    1983

    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1983). Non-expert use of a computerized decision aid. In P. Humphreys, O. Svenson, & A. Vari (Eds.), Analysing and Aiding Decision Processes (pp. 281-299). Amsterdam: North Holland.
    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1983). Party choice in the Netherlands. In L. Sjoberg, T. Tyszka, & J. A. Wise (Eds.), Human decision making (pp. 211-227). Bodafors: Doxa.
    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1983). The intertwinement of information search and decision making. In Proceedings 9th Conference on Subjective Probability, Utility and Decision Making (SPUDM), Groningen

    1982

    • Bronner, A. E. (1982). Computer Assisted Interviewing (C.A.I.). In Proceedings 2nd Sociometric Research Congress 1982 (pp. 191-199). Amsterdam.
    • Bronner, A. E. (1982). Decision styles in transport mode choice. Journal of Economic Psychology, 2, 81-101. DOI: 10.1016/0167-4870(82)90026-5
    • Bronner, A. E. (1982). It is the individual who takes a decision. Journal of Economic Psychology, 2, 109-114. DOI: 10.1016/0167-4870(82)90028-9
    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1982). Enqueteren met de computer: een nieuwe kans voor 'moeilijke' vraagtechnieken. In A. E. Bronner, M. T. G. Meulenberg, A. P. N. Nauta, A. J. Olivier, W. F. van Raaij, & J. J. M. van Tulder (Eds.), Marktonderzoek en Consumentengedrag Jaarboek van de Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers 1982 (pp. 21-33). 's-Hertogenbosch: Smeets.
    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1982). Politieke voorkeur en interactieve besliisprogramma's. Acta Politica, 17, 385-401.

    1981

    • Bronner, A. E. (1981). Ontwikkelingen in image-onderzoek. In A. E. Bronner, M. T. G. Meulenberg, A. P. N. Nauta, A. J. Olivier, W. F. van Raaij, & J. J. M. van Tulder (Eds.), Marktonderzoek en Consumentengedrag Jaarboek van de Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers 1981 (pp. 3-18). 's-Hertogenbosch: Smeets.
    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1981). Choice models and voting behaviour: the case of the Dutch electorate. Public Choice, 37, 531-546. DOI: 10.1007/BF00133750
    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1981). Decision aids in everyday life. In Proceedings 8th Research Conference on Subjective Probability, Utility and Decision Making (SPUDM), Budapest
    • Baanders, A., Bronner, A. E., van der Hoorn, A. I. J. M., & Kroes, E. P. (1981). De huisenquete in de corridorstudie Parkeer-en-Reis. Verkeerskunde, 32, 114-117.

    1980

    • Bronner, A. E. (1980). Telefonisch Onderzoek: recente literatuur en koppelingsmogelijkheden met persoonlijke benadering. In C. P. Middendorp et al. (Ed.), Dutch Sociometric Society 1980 (pp. 297-305). Amsterdam.
    • Bronner, A. E. (1980). Telefonisch Onderzoek. M.D.N. : Methoden en Data Nieuwsbrief van de Sociaal Wetenschappelijke Sectie van de V.V.S., 5(2), 145-156.
    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1980). Partijdigheid van partijbeelden. Acta Politica, 15, 227-246.
    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1980). Vier jaar partijbeelden: veranderingen of niet? M.D.N. : Methoden en Data Nieuwsbrief van de Sociaal Wetenschappelijke Sectie van de V.V.S., 5(1), 110-120.

    1979

    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1979). Keuzemodellen en marktonderzoek. In J. W. Van den Ben, M. T. G. Meulenberg, A. P. N. Nauta, W. F. van Raaij, G. J. Randoe, J. J. M. van Tulder, & A. van der Zwan (Eds.), Marktonderzoek en consumentengedrag Jaarboek van de Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers 1979 (pp. 223-239). 's-Hertogenbosch: Smeets.

    1977

    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1977). Een meetteoretiese benadering van politieke voorkeur. M.D.N. : Methoden en Data Nieuwsbrief van de Sociaal Wetenschappelijke Sectie van de V.V.S., 2(3), 3-29.
    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1977). Het cognitieve kaartspel en zijn regels. Acta Politica, 12, 240-245.
    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1977). Party choice in the Netherlands: a decision theoretic approach. In Proceedings 6th Research Conference on Subjective Probability, Utility and Decision Making (SPUDM), Warsaw

    1976

    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1976). Een 'testbeeld' van de Nederlandse omroepen. Massacommunicatie, 4, 11-29.
    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1976). Een cognitieve kaart van de Nederlandse politieke partijen (I). Acta Politica, 11, 33-53.
    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1976). Een cognitieve kaart van de Nederlandse politieke partijen (II). Acta Politica, 11, 206-219.

    1975

    • Bronner, A. E., Reverda, J. H., & Slootman, K. C. P. (1975). Enig Inzicht in het uitzicht. In J. W. van der Ben, M. T. G. Meulenberg, P. L. C. Nelissen, A. Oosterhuis, G. J. Randoe, G. M. van Veldhoven, & A. van der Zwan (Eds.), Marktonderzoek en consumentengedrag Jaarboek van de Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers 1975 (pp. 161-181). Rotterdam: Universitaire Pers.

    1973

    • Bronner, A. E., de Hoog, R., Klaver, J. A. M., & Smiers, J. (1973). Actiecomites in Amsterdam. In A. J. M. van Tienen (Ed.), Sociale actie een moderne passie (pp. 147-184). Deventer: Van Loghum Slaterus.

    1971

    • Bronner, A. E., de Hoog, R., Klaver, J. A. M., & Smiers, J. (1971). Aktiekomitees in Amsterdam. Acta Politica, 6, 125-157.

    2014

    • Bronner, F. (Author). (2014). Macht van de consument is tanende. Web publication/site, SWOCC.Retrieved from http://www.swocc.nl/nieuws-item/macht-van-de-consument-is-tanende/ [details]
    • Bronner, A. E., Dekker, P., de Leeuw, E., Paas, L. J., de Ruyter, K., Smidts, A., & Wieringa, J. E. (2014). Ontwikkelingen in het marktonderzoek: Jaarboek 2014 MarktOnderzoekAssociatie. (Jaarboek MarktOnderzoekAssociatie; No. 39). Haarlem: Spaar en Hout. [details]
    • Voorveld, H. A. M., Smit, E. G., Neijens, P. C., Segijn, C. M., & Bronner, A. E. (2014). Are online buyers driven by offline search? The role of online & offline media in the purchase process of different types of products. In J. Huh (Ed.), The Proceedings of the 2014 Conference of the American Academy of Advertising (pp. 68)

    2013

    • Bronner, A. E., Dekker, P., de Leeuw, E., Paas, L. J., de Ruyter, K., Smidts, A., & Wieringa, J. E. (2013). Ontwikkelingen in het marktonderzoek: Jaarboek 2013 MarktOnderzoekAssociatie. (Jaarboek MarktOnderzoekAssociatie; No. 38). Haarlem: Spaar en Hout. [details]

    2012

    • Bronner, A. E., Dekker, P., de Leeuw, E., Paas, L. J., de Ruyter, K., Smidts, A., & Wieringa, J. E. (2012). Ontwikkelingen in het marktonderzoek: Jaarboek 2012 MarktOnderzoekAssociatie. (Jaarboek MarktOnderzoekAssociatie; No. 37). Haarlem: Spaar en Hout. [details]
    • Voorveld, H. A. M., Smit, E. G., Neijens, P. C., & Bronner, A. E. (2012). Media guiding consumers across different stages of the purchase process (Abstract). In L. Robinson (Ed.), Proceedings of the Annual Conference of the Academy of Marketing Science. (pp. 90)
    • Voorveld, H. A. M., Smit, E. G., Neijens, P. C., & Bronner, A. E. (2012). Media guiding consumers across different stages of the purchase process (Extended abstract). In M. Morrison (Ed.), The Proceedings of the 2012 Conference of the American Academy of Advertising. (pp. 30-31)
    • Tolboom, M., Bronner, F., & Smit, E. (2012). The potential danger of negative free publicity for the consumer-brand relationship. Advances in Advertising Research, 3, 391-402. DOI: 10.1007/978-3-8349-4291-3_30 [details]

    2011

    • Bronner, F. (2011). Postillon d'amour tussen wetenschap en praktijk: voorbeelden van goede en slechte kruisbestuiving en een poging tot verklaring. Tien onderzoekslijnen. (SWOCC; No. 58). Amsterdam: Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC). [details]
    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2011). A new perspective on tourist information search: discussion in couples as the context. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 5(2), 128-143. DOI: 10.1108/17506181111139555 [details]
    • Willemsen, L. M., Neijens, P. C., & Bronner, F. E. (2011). Perceived expertise vs. perceived trustworthiness: the suppressed effect of source type on review attitude. In S. Okazaki (Ed.), Advances in Advertising Research. - Vol. 2: Breaking new ground in theory and practice (pp. 423-436). Wiesbaden: Gabler Verlag. DOI: 10.1007/978-3-8349-6854-8_27 [details]

    2010

    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2010). E-vloedrijke vakantiegangers. Vrijetijdstudies, 28(1), 39-49. [details]
    • Willemsen, L. M., Neijens, P. C., & Bronner, F. E. (2010). Not all created equal? The content characteristics and usefulness of online consumer reviews. (SWOCC working paper series; No. 2). Amsterdam: SWOCC. [details]
    • Niewold, B., van der Werf, B., Punt, B., Yperlaan, O., Wynia, J., den Ouden, M., ... Bronner, F. (2010). Onderzoek naar mediabestedingen in Nederland. Amsterdam: TNS NIPO [etc.]. [details]

    2009

    • Bronner, F. (2009). Gezinspraak en merkreputatie: praten gezinnen over merken? In M. Hoogerbrugge, M. Moorman, F. van Raaij, E. Smit, & R. van der Vorst (Eds.), Liber amicorum voor Giep Franzen (pp. 112-115). (SWOCC publicatie; No. 50). Amsterdam: Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC). [details]
    • Tolboom, M., Smit, E., & Bronner, F. (2009). The impact of different media messages on the development of strong consumer-brand relationships. In P. De Pelsmacker, & N. Dens (Eds.), Advertising research: message, medium and content (pp. 213-224). Antwerpen: Garant. [details]

    2008

    • Bronner, A. E. (2008). Measurement of advertising effectiveness. In W. Donsbach (Ed.), The international encyclopedia of communication Malden, US: Blackwell Publishing. [details]

    2007

    • Bronner, A. E. (2007). Wetenschappers over mediainzet. Tijdschrift voor Marketing, 4, 46-53. [details]
    • Bronner, A. E., & Santegoeds, A. (2007). Rendement tv-spots hoger als er over gepraat wordt. MarketingTribune, 24, 7-9. [details]

    2006

    • Bronner, A. E. (2006). Doorbreek de schreeuwspiraal! No-Content, 2(5), 1-2.
    • Bronner, A. E. (2006). Hoe krijg ik meer voor hetzelfde geld? Titels, 4, 10-13.
    • Bronner, A. E. (2006). Increasing family democracy and the impications for advertising. In S. Diehl, & R. Terlutter (Eds.), International advertising and communication: Current insights and empirical findings (pp. 301-318). Wiesbaden: Deutscher Universitats-Verlag.
    • Bronner, A. E. (2006). Multimediasynergie: 1+1= 3 of meer. Clou, 5(23), 32.
    • Bronner, A. E. (2006). Samen beslissen over aankopen en vakantie. Clou, 5(25), 8-10.
    • Bronner, A. E. (2006). Top en flop. Media Prisma, 2(14), 6.

    2005

    • Bronner, A. E. (2005). Increasing family democracy and the implications for advertising. In S. Diehl, R. Terlutter, & P. Weinberg (Eds.), Advertising and communication (pp. 260-266). Saarbruecken: Saarland University.
    • Bronner, A. E., Kalfs, N., & van Niekerk, P. (2005). Family matters: the unique selling point of television. In Proceedings 4th ESOMAR/ARF Worldwide Audience Measurement (WAM) Congress, Montreal (pp. 195-219)
    • Bronner, F., Bronner, J., & Faasse, J. H. (2005). In the mood: effects of the introduction of a Sunday paper. In Proceedings Worldwide Readership Research Symposium 12, Prague (pp. 489-497)
    • Bronner, F., van Velthoven, S., & Kuijpers, V. (2005). Media Experience and advertising experience: application of a multi-media research tool. In Proceedings Worldwide Readership Research Symposium 12, Prague (pp. 403-414)
    • Smit, E. G., Bronner, A. E., & Tolboom, M. E. (2005). Brand relationship Quality: Why relationships between consumers and their brands differ. In S. Diehl, R. Terlutter, & P. Weinberg (Eds.), Advertising and Communication (pp. 120-129). Saarbruecken: Saarland University.

    2004

    • Bronner, A. E., & Neijens, P. (2004). Media and advertising in the age of abundance: a comparison of media consumer experiences across time. In Proceedings 3rd Int. Conference on Research in Advertising (ICORIA), Oslo, Norway (pp. 71-74)

    2003

    • Bronner, F., Tchaoussoglou, C., & Ross, R. (2003). The virtual interviewer. In Proceedings Worldwide Readership Research Symposium 11, Cambridge, Mass. (pp. 121-130)
    • Bronner, F., van der Noort, W. D., Ross, R., & Tchaoussoglou, C. (2003). The Netherlands live with water - exciting, efficient, effective research. In Proceedings Worldwide Readership Research Symposium 11, Cambridge, Mass. (pp. 73-82)

    1998

    • Bronner, A. E., & Reuling, A. (1998). Voorlichtingscampagnes: ongelijke kansen voor iedereen. In G. Bartels, W. Nelissen, & H. Ruelle (Eds.), De Transactionele Overheid (pp. 92-105). Deventer: Kluwer Bedrijfsinformatie.

    1977

    • Bronner, A. E. (1977). Jongeren op weg naar een beroep. In J. W. van der Ben, M. T. G. Meulenberg, G. J. Randoe, A. J. M. van Tienen, G. M. van Veldhoven, & A. van der Zwan (Eds.), Marktonderzoek en consumentengedrag Jaarboek van de Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers 1977 (pp. 151-166). 's-Hertogenbosch: Smeets.

    2018

    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2018). Conspicuous consumption: Kijk mij eens vakantie vieren. Clou, 89, 34-35. [details]
    • Voorveld, H. A. M., van Noort, G., Muntinga, D. G., & Bronner, A. E. (2018). Beleving van social media en reclame op social media. In Y. van Everdingen, & V. Toepoel (Eds.), Digital advertising Amsterdam: MOA, Center for Information Based Decision Making & Marketing Research.

    2017

    • Bronner, A. E., Bruggen, E., Dekker, P., de Leeuw, E., Nauta, B., Smidts, A., ... Wieringa, J. E. (Eds.) (2017). Ontwikkelingen in het Marktonderzoek: Jaarboek 2017 MarktOnderzoekAssociatie. Haarlem: Spaar en Hout.

    2016

    • Bronner, A. E., Bruggen, E., Dekker, P., de Leeuw, E., Paas, L. J., Smidts, A., & Wieringa, J. E. (Eds.) (2016). Ontwikkelingen in het Marktonderzoek: Jaarboek 2016 MarktOnderzoekAssociatie. Haarlem: Spaar en Hout.

    2015

    • Bronner, A. E., Dekker, P., de Leeuw, E., Paas, L. J., de Ruyter, K., Smidts, A., & Wieringa, J. E. (Eds.) (2015). Ontwikkelingen in het Marktonderzoek: Jaarboek 2015 MarktOnderzoekAssociatie. Haarlem: Spaar en Hout.

    2013

    2012

    • Bronner, F. (2012). Individuen nemen geen beslissingen meer. In A. Bartholomeus, & G. Winnubst (Eds.), Luister! (pp. 41-43). 's-Gravenhage: PostNL. [details]

    2011

    • Bronner, F. (2011). Een nieuwe kijk op consumenteninformatiezoekgedrag: gebruik van verschillende strategieën en bronnen, afhankelijk van doel. Merk & Reputatie, 17(4), 26-27. [details]
    • Bronner, F. (2011). Preface: customer centricity requires a multichannel approach. In Customer Centric DNA Awards: 24 May 2011 (pp. 4-5). BearingPoint & TNS NIPO. [details]
    • Bronner, F. (2011). Snoeimes of kaasschaaf? Clou, 55, 7. [details]

    2010

    • Bronner, F. (2010). De visie van SWOCC op... Opinieonderzoek in de media: hoe kan het beter? Clou, 46, 34. [details]
    • Bronner, F. (2010). Jaarboek 2010 verschenen. Clou, 46, 30. [details]

    2009

    • Bronner, A. E. (2009). De wegbereider: interview met Fred Bronner. In Meten van invloed, invloed van meten: tien jaar campagne-effectonderzoek 1999-2009. (pp. 12-14). Den Haag: Dienst Publiek en Communicatie, Ministerie van Algemene Zaken. [details]
    • Bronner, F. (2009). Recessie is stimulator voor gezinsspraak. ConsuMeer Nieuws: nieuwsbrief van Wegener Huis-aan-huisMedia, 7(1), 5. [details]

    2007

    • Bronner, F. (2007). Christendom als merk. SWOCC Nieuwsbrief.

    2006

    • Bronner, F. (2006). Multimediasynergie in reclamecampagnes. (SWOCC publicatie; No. 38). Naarden: Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC). [details]

    2005

    • Bronner, A. E. (2005). De marketingkracht van overleden filmsterren. Moviemarketing.nl, 25.
    • Bronner, A. E. (2005). Online panels: bijl aan wortels representativiteit? Clou, 4(20), 29.
    • Bronner, A. E. (2005). Opinieonderzoek in de media. Clou, 3(16), 11.
    • Bronner, A. E. (2005). Talpa en accountability. Clou, 4(19), 38.
    • Bronner, A. E. (2005). Van dialoog tot binding. Label Magazine, 1, 10-13.

    2004

    • Bronner, F., & Hoogervorst, D. (2004). De Familie Polder: hoe het nieuwe gezin steeds democratischer kiest en koopt. Hoofddorp: Sanoma uitgevers.

    2003

    • Bronner, A. E. (2003). Gezinspraak: over beslissen in het gezin en de invloed van reclame daarop. Amsterdam: Vossiuspers.
    • Bronner, F. (2003). Gezinspraak: over beslissen in het gezin en de invloed van reclame daarop. (Oratiereeks). Amsterdam: Vossiuspers UvA. [details]

    2002

    • Bronner, A. E., van der Lint, A., & Verhue, D. (2002). Greep op de consument: segmentatie weer volop in de aandacht. Tijdschrift voor Marketing, 36(10), 18-20.

    2001

    • Bronner, A. E., & Suer, D. (2001). The Communication power of customer magazines. In Proceedings Worldwide Readership Research Symposium 10, Venezia, Italy (pp. 359-369)

    2000

    • Bronner, F., van Rooy, C., & Leegwater, Y. (2000). De communicatiekracht van sponsored magazines, monografie nr 2 over Sponsored Magazines. Amsterdam: Media Partners.

    1999

    • Bronner, A. E. (1999). The Dutch media experience and values study. In Proceedings ESOMAR/FIPP Publishing Conference, Milan, 'Looking to the future' (pp. 61-80). Amsterdam: ESOMAR.
    • Bronner, A. E., & Faasse, J. (1999). Sections are sexier. In Proceedings Worldwide Readership Research Symposium 9, Firenze (pp. 75-83)
    • Bronner, F. (1999). Een beeld van een merk. Onderzoek - Nederlandse Vereniging voor Marktonderzoek en Informatiemanagement, 17(4), 26-27.

    1998

    • Bronner, A. E. (1998). Effectonderzoek: het blijft tobben. In C. van Rooy (Ed.), Marktonderzoek, reeks Marketing Wijzer (pp. 199-200). Deventer: Kluwer Bedrijfsinformatie.
    • Bronner, A. E., & van Rooy, C. (1998). Multimediale merkenbouw. Tijdschrift voor Marketing, 32(6), 8-10.
    • van Reenen, P., Klaasen, H. M., Ruimschotel, D., Bronner, A. E., Emmering, A., & Verzijden, D. (1998). Monitoring van Beleidsinstrumentele wetgeving. 's Gravenhage: Ministerie Binnenlandse Zaken.

    1997

    • Bronner, A. E. (1997). Briefing Marktonderzoekbureau. In Checklisten Marketing Management Modellen, aflevering 1 Deventer: Kluwer Bedrijfsinformatie.
    • Bronner, A. E., & van Niekerk, P. (1997). Een nieuwe meetmethode: hoe leest men dagbladen? Onderzoek - Nederlandse Vereniging voor Marktonderzoek en Informatiemanagement, 15(1/2), 34-36.
    • Bronner, A. E., van Niekerk, P., & Brennecke, S. I. (1997). Reach of newspaper sections: new methods, new figures. In Proceedings Worldwide Readership Research Symposium 8, Vancouver (pp. 201-210)
    • Bronner, F. (1997). Effectonderzoek: het blijft tobben. Onderzoek - Nederlandse Vereniging voor Marktonderzoek en Informatiemanagement, 15(6/7), 8-9.
    • Bronner, F. (1997). Onderzoeken naar effecten van reclame: ontwikkelingen in kaart gebracht. ROS Report, 1(3), 9-14.
    • Bronner, F. (1997). Reclame: kloof tussen theorie en praktijk? Onderzoek - Nederlandse Vereniging voor Marktonderzoek en Informatiemanagement, 15(3), 40-43.
    • Bronner, F., & van Rooy, C. (1997). De meerwaarde van direct mail voor het merk. ROS Report, 1(6), 11-36.

    1996

    • Bronner, A. E. (1996). Marketingonderzoek. In Marketing in Meervoud (pp. 20-1-20-18). Deventer: Kluwer.
    • Bronner, A. E., & van Rooy, C. (1996). Door-to-door advertising: how to measure reach and effect? European Research, 24(4), 230-238.
    • Bronner, F. (1996). Marktonderzoek leidt vaak tot zelfbevestiging. Adformatie, 24(36), 58.

    1995

    • Bronner, A. E. (1995). Van ponskaart tot neuraal netwerk. Tijdschrift voor Marketing, 29(5), 6-10.
    • Schothorst, Y., & Bronner, A. E. (1995). Mediagebruik van Minderheden (onderzoek 1980-1992). In G. van der Wal (Ed.), Gemengde berichten: de dilemma's van de omroep in een plurale samenleving (pp. 41-64). Hilversum: NPS.
    • Slootman, K. C. P., & Bronner, A. E. (1995). Making the decision. NewsBrief (ESOMAR), 3(3), 16-17.

    1994

    • Bronner, A. E., & van Rooy, C. (1994). Door-to-door advertsing: how to measure reach and effects. In Proceedings ESOMAR media research seminar, Athens, 'From door-to-door to satellite: media research for more effective planning' (pp. 303-319). Amsterdam: ESOMAR.
    • Bronner, F. (1994). De geschiedenis van het marktonderzoek en de rol van statistische methoden daarin. Onderzoek - Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers, 12(11), 26-31.

    1993

    • Bronner, A. E. (1993). Dankzij de krant..... In Tijd voor de krant (pp. 27-42). Amsterdam: Cebuco.
    • Bronner, A. E. (1993). Op zoek naar directe indicaties voor reclamebereik. Nieuws Tribune, 22(3 juni), 38-39.
    • Bronner, F. (1993). Fusietechnieken en de rol bij Media-onderzoek. Onderzoek - Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers, 11(11), 41.
    • Bronner, F. (1993). Het double jeopardy effect en de Merkenmonitor. Onderzoek - Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers, 11(4), 29-30.
    • Bronner, F. (1993). Over beslissingsprocessen in huishoudens weten we weinig. Adformatie, 21(8), 26.

    1992

    • Bronner, A. E., & Elzinga, H. (1992). Domain specific market segmentation: Consumind '91 as a new tool for effective marketing communication. In Proceedings 45th ESOMAR Congress, Madrid, 'The race against expectations' (pp. 397-418). Amsterdam: ESOMAR.
    • Bronner, F. (1992). Ontwikkelingen in kwantitatief opzicht. Onderzoek - Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers, 10(8/9), 12-15.
    • Bronner, F. (1992). Reclame- en merkbeleving per land nog mijlen ver uiteen. Adformatie, 20(43), 33-34.
    • Bronner, F. (1992). Spaanse peper. Onderzoek - Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers, 10(11), 15-16.

    1991

    • Bronner, A. E., & van Rooy, C. (1991). Op zoek naar de consument: over het bereik en het effect van direct marketing. In Proceedings NIMA Marketing Congres 'Hoe scherp is uw eigen visie?' (pp. 213-219). Amsterdam.
    • Bronner, F. (1991). Prijsonderzoek in de prijzen. Onderzoek - Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers, 9(10), 3-7.

    1990

    • Bronner, A. E. (1990). The end of fusion fear? In Proceedings 43rd ESOMAR Congress, Monte Carlo, 'Using research for marketing in the 90's' (pp. 495-510). Amsterdam: ESOMAR.
    • Bronner, F. (1990). Datafusie of data-confusie. Onderzoek - Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers, 8(10), 17-19.

    1989

    • Bronner, A. E. (1989). Allochtone jongeren: twee cultuurk(r)anten. In Jongeren en de krant (pp. 43-53). Amsterdam: Cebuco.
    • Bronner, A. E. (1989). De functie van marktonderzoek in de marketingstrategie. In Proceedings Nationaal Marketing Congres 'De uitdaging in de verandering' (pp. 215-219)
    • Bronner, A. E. (1989). Trends in psychografisch onderzoek. Tijdschrift voor Marketing, 23(4), 112-119.
    • Bronner, F. (1989). Psychografie-van 50er naar 90er jaren. Onderzoek - Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers, 7(6/7), 7-10.

    1988

    • Bronner, A. E. (1988). Marktonderzoek. Voedingsmiddelentechnologie, 21(10), 13-16.
    • Bronner, F. (1988). Lezen Nederlandse krant door buitenlandse jongeren vooral kwestie van belangstelling. Adformatie, 16(50), 16-17.

    1987

    • Bronner, A. E. (1987). De allochtone consument. Voedingsmiddelentechnologie, 20(2), 11-15.
    • Bronner, F. (1987). Aftappen kennis bij experts markt voor onderzoekbureaus. Adformatie, 15(39), 57.

    1986

    • Bronner, A. E. (1986). De allochtone consument. Tijdschrift voor Marketing, 20(6), 32-38.
    • Bronner, A. E. (1986). Ethnic Minorities: relevant facts for quantitaive and qualitative research. In Proceedings ESOMAR Seminar Qualitative methods of research 'A matter of interpretation' (pp. 201-214). Amsterdam: ESOMAR.
    • Bronner, A. E., & Schothorst, Y. (1986). Media en Minderheden. Hilversum: NOS.
    • Bronner, F. (1986). Meeste ethnische groepen hebben favoriete eigen krant. Adformatie, 14(8), 22.
    • Bronner, F. (1986). Onderzoek Ethnische groepen. Adformatie, 14(6), 26-27.

    1985

    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1985). A recipe for mixing decision ingredients. European Research, 13(3), 109-115.

    1984

    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1984). Computer assisted decision making: a new tool for market research. In Proceedings 37th ESOMAR Congress, Rome, 'What we have learned from the recession' (pp. 171-191). Amsterdam: ESOMAR.
    • Rasker, J. J., Bronner, A. E., & Verzijden, D. (1984). Reuma hebben. Wat het betekent reumatoide artritis patient te zijn. Etten Leur: Lederle Nederland.

    1983

    • Bronner, A. E. (1983). A way to handle non-response: simulation of missing values. European Research, 11(3), 86-92.
    • Bronner, A. E., & Korterink, G. J. (1983). Minderheden, meer toekomst. den Haag: VNG/Veldkamp.
    • Bronner, F. (1983). Hulp bij het beslissen-houd 't vooral simpel. Adformatie, 11(40), 30.

    1982

    • Bronner, F. (1982). Enqueteren met computerhulp. Adformatie, 10(24), 18-20.
    • Bronner, F. (1982). Marketing man geholpen door proliferatie van BOM. Adformatie, 10(15), 42-43.
    • Bronner, F. (1982). Proefschrift leerzaam en verontrustend. Adformatie, 10(36), 40-41.

    1981

    • Bronner, A. E., Schreurs, L. J. M., & Slootman, K. C. P. (1981). The perception and evaluation of environmental quality. In Proceedings 34th ESOMAR CONGRESS, Amsterdam, 'Research for Profitability' (pp. 195-218). Amsterdam: ESOMAR.
    • Bronner, F. (1981). Keuze rechtvaardigen even belangrijk als keuze zelf. Adformatie, 9(40), 55-56.

    1979

    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1979). Politieke voorkeur: de 'waarom' vraag bij het kiezen van een politieke partij. Intermediair, 15(6 april), 59-63.
    • Bronner, F. (1979). Helpen bij beslissen is nu belangrijker dan laboratorium experiment. Adformatie, 7(47), 54.

    1976

    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1976). Political preference as a marketing problem: a choice model and an application in the Netherlands. In Proceedings 29th ESOMAR Congress, Venice, 'Research that works for today's marketing problems' (pp. 603-627). Amsterdam: ESOMAR.

    2016

    • Voorveld, H. A. M., van Noort, G., Muntinga, D. G., & Bronner, A. E. (2016). Social media experiences and appreciation for brand communication: the differentiating role of type of platform. Paper presented at ICORIA 2016, Ljubljana, Slovenia.

    2012

    • Voorveld, H. A. M., Bronner, A. E., Neijens, P. C., & Smit, E. G. (2012). A new instrument to measure crossmedia consumer behavior in the purchase process.. Paper presented at Paper presented at the International Conference on Research in Advertising, Stockholm, .
    • Willemsen, L. M., Neijens, P. C., & Bronner, A. E. (2012). Satisfy the unsatisfied? Motives for negative electronic word of mouth and their effect on webcare receptiveness.. Paper presented at Paper presented at the International Conference on Research in Advertising, Stockholm, Sweden, .
    • Willemsen, L. M., Neijens, P. C., Bronner, A. E., & Yersh, O. (2012). Articulations of consumer empowerment in negative electronic word of mouth.. Abstract from Paper presented at the Etmaal van de Communicatiewetenschap, Leuven, Belgium, .

    2011

    • Tolboom, M., Bronner, F., & Smit, E. (2011). The potential danger of negative free publicity for the consumer-brand relationship. Paper presented at 10th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), .
    • Willemsen, L. M., Neijens, P. C., Bronner, F. E., & Koning, A. (2011). Credibility assessments of online product reviewers: The effects of perceived expertise and perceived trustworthiness.

    2010

    • Willemsen, L. M., Bronner, A. E., & Neijens, P. C. (2010). (2010, June). The perceived usefulness of online consumer reviews. Paper presented at ICORIA 2010, .
    • Willemsen, L. M., Bronner, F. E., & Neijens, P. C. (2010). (2010, June). The usefulness of online consumer reviews..
    • Willemsen, L. M., Neijens, P. C., & Bronner, F. E. (2010). (2010, June). The suppression effect of trustworthiness on the relation between source expertise and online review attitude.
    • Willemsen, L. M., Neijens, P. C., Bronner, A. E., & de Ridder, J. A. (2010). (2010, February). Reviewing consumer reviews: content and usefulness of online product evaluations.
    • Willemsen, L. M., Neijens, P. C., Bronner, F. E., & de Ridder, J. A. (2010). (2010, February). Reviewing Consumer Reviews. Content and usefulness of online product evaluations.

    2008

    • Bronner, F., & de Hoog, R. (2008). The complementary roles of eWOM and advertising.
    • Tolboom, M., Smit, E. G., & Bronner, F. (2008). The impact of different media on the development of strong consumer-brand relationships.

    2007

    • Soethof, C., Bronner, F., & Kuijpers, V. (2007). Power of magazines vs. TV and internet. 297-308.

    2011

    • Willemsen, L., Neijens, P., & Bronner, F. (2011). The effects of expertise claims and expertise warrants on attitude towards online product reviews. Asia-Pacific Advances in Consumer Research, 9, 353-354.

    Tijdschriftredactie

    • Bronner, A. E. (editor), Dekker, P. (editor), de Leeuw, E. (editor), de Ruyter, K. (editor), Smidts, A. (editor) & Wierenga, J. E. (editor) (2011). Ontwikkelingen in het marktonderzoek: jaarboek MarktOnderzoekAssociatie (Journal).
    • Bronner, A. E. (editor), Dekker, P. (editor), de Leeuw, E. (editor), de Ruyter, K. (editor), Smidts, A. (editor) & Wieringa, J. E. (editor) (2010). Ontwikkelingen in het marktonderzoek: jaarboek MarktOnderzoekAssociatie (Journal).
    • Bronner, A. E. (editor), Dekker, P. (editor), de Leeuw, E. (editor), de Ruyter, K. (editor), Smidts, A. (editor) & Wierenga, J. E. (editor) (2009). Ontwikkelingen in het marktonderzoek: jaarboek MarktOnderzoekAssociatie (Journal).
    • Bronner, A. E. (editor), Dekker, P. (editor), de Leeuw, E. (editor), Paas, L. J. (editor), de Ruyter, K. (editor), Smidts, A. (editor) & Wieringa, J. E. (editor) (2008). Ontwikkelingen in het marktonderzoek: jaarboek MarktOnderzoekAssociatie (Journal).
    • Bronner, A. E. (editor), Dekker, P. (editor), de Leeuw, E. (editor), Paas, L. J. (editor), de Ruyter, K. (editor), Smidts, A. (editor) & Wieringa, J. E. (editor) (2007). Ontwikkelingen in het marktonderzoek: jaarboek MarktOnderzoekAssociatie (Journal).
    • Bronner, A. E. (editor), Dekker, P. (editor), de Leeuw, E. (editor), Paas, L. J. (editor), de Ruyter, K. (editor), Smidts, A. (editor) & Wieringa, J. E. (. (editor) (2006). Ontwikkelingen in het marktonderzoek: jaarboek MarktOnderzoekAssociatie (Journal).
    • Bronner, A. E. (editor), Dekker, P. (editor), de Leeuw, E. (editor), de Ruyter, K. (editor), Smidts, A. (editor) & Wieringa, J. E. (editor) (2005). Ontwikkelingen in het marktonderzoek: jaarboek MarktOnderzoekAssociatie (Journal).
    • Bronner, A. E. (editor), Dekker, P. (editor), Hoekstra, J. C. (editor), de Leeuw, E. (editor), Poiesz, T. (editor), de Ruyter, K. (editor) & Smidts, A. (editor) (2004). Ontwikkelingen in het marktonderzoek: jaarboek MarktOnderzoekAssociatie (Journal).

    Spreker

    • Bronner, A. E. (speaker) (9-4-2015). Merck toch hoe sterck: sterke merken werken. [Strong brands work]., Cultural Marketing Congress (ACMC), Amsterdam.
    • Bronner, A. E. (invited speaker) (11-2-2014). Crisis, consument en media: Hoe is de consument door de recessie gekomen? [Crisis, consumer and media: How did the consumer handle the recession?], Invited lecture at Retail CrossMedia Summit, Utecht, The Netherlands.
    • Bronner, A. E. (invited speaker) (28-11-2013). Wat heeft praktijk aan wetenschap? [what can practice learn from science?], Invited lecture at the Brievenbus College, Amsterdam, The Netherlands.
    • Bronner, A. E. (invited speaker) (31-5-2012). Wetenschap en praktijk. [Science and practice]., Lecture presented at Brievenbus College, Heemstede.
    • Bronner, A. E. (invited speaker) (7-3-2012). Mediabeleving 2011/2012. [Media Experience study 2011/2012]., Lecture presented at Masterclass Mediabeleving, Cebuco, Amsterdam.
    • Bronner, A. E. (invited speaker) (28-6-2011). Wat heeft praktijk aan wetenschap? [what can practice learn from science?], Lecture presented at Folder Challenge Award, Amsterdam, The Netherlands.
    • Bronner, A. E. (invited speaker) (15-2-2011). Wat heeft praktijk aan wetenschap? [what can practice learn from science?], Lecture presented at Brievenbus College, Heemstede, The Netherlands.
    • Bronner, A. E. (invited speaker) (9-2-2011). Hoe komt de consument door de crisis? [How survives the consumer in the recession?], Lecture presented at Rotary, Amsterdam, The Netherlands.
    • Bronner, A. E. (speaker) (8-6-2010). Gezinspraak. [Family democracy], Lecture presented at Round Table Session Family knowledge, Huizen, The Netherlands.
    • Bronner, A. E. (speaker) (30-3-2010). Tien Stellingen over Klantgerichtheid.[Ten propositions concerning customer relationship], Lecture presented at the meeting of the Customer Media Council titled Onder professoren, Heemstede, The Netherlands.
    • Bronner, A. E. (speaker) (18-11-2009). eWOM: de consument aan de macht, Paper presented at Rotary, Amsterdam, Netherlands.
    • Bronner, A. E. (speaker) (12-11-2009). eWOM: kans of bedreiging voor de reiswereld?, Paper presented at NBTC Vacation Research Seminar ‘Partners on stage’, Schiphol, Netherlands.
    • Bronner, A. E. (speaker) (28-10-2009). eWOM: kans of bedreiging voor merken?, Paper presented at SWOCC Wetenschap - Praktijk Ontmoeting ‘Social Media, mensen en merken’, Amsterdam, Netherlands.
    • Bronner, A. E. (speaker) (20-5-2009). eWOM en Customer Media, Paper presented at Customer Media Council, Heemstede, Netherlands.
    • Bronner, A. E. (speaker) & Witteman, R. P. A. (speaker) (2-4-2009). Gewilde groep: de trendsvormers, Paper presented at Media Parade, Hoofddorp, Netherlands.
    • Bronner, A. E. (speaker) (26-11-2003). Droom of werkelijkheid?, Kobalt seminar on mediaplanning. Amsterdam about the implications for advertising research of the new ARF-model.

    1978

    • Bronner, A. E., & de Hoog, R. (1978). Politieke Voorkeur: oordelen en beslissen Amsterdam: UvA
    This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications. Log in to Personal Page Publication Selection tool to manage the visibility of your publications on this list.
  • Nevenwerkzaamheden
    Geen nevenwerkzaamheden bekend