Bruggeman, J. P., Weenink, D., & Mak, B. (Accepted/In press). A Spinglass Model of Video Recorded Street Violence. In Complex Networks and Their Applications XI : Proceedings of The Eleventh International Conference on Complex Networks and their Applications: COMPLEX NETWORKS 2022 (Studies in Computational Intelligence). Springer.
Bruggeman, J., & Sprik, R. (2020). Cooperation for public goods under uncertainty. In V. V. Krzhizhanovskaya, G. Závodszky, M. H. Lees, J. J. Dongarra, P. M. A. Sloot, S. Brissos, & J. Teixeira (Eds.), Computational Science – ICCS 2020: 20th International Conference, Amsterdam, The Netherlands, June 3–5, 2020 : proceedings (Vol. IV, pp. 243-251). (Lecture Notes in Computer Science; Vol. 12140). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-50423-6_18[details]
de Vries, D. H., Bruggeman, J., Benoni, T. E., Rwemisisi, J. T., Kashaija, L. M., Muhangi, D., Kaawa-Mafigiri, D., & Pool, R. (2020). Social networks for health communication in rural Uganda: A mixed-method analysis of Dekabusa Trading Centre, Luwero County. Global public health, 15(11), 1674-1688 . https://doi.org/10.1080/17441692.2020.1775870[details]
Bruggeman, J. (2016). The Strength of Varying Tie Strength: Comment on Aral and Van Alstyne. American Journal of Sociology, 121(6), 1919-1930. https://doi.org/10.1086/686267[details]
Uitermark, J., Traag, V. A., & Bruggeman, J. (2016). Dissecting discursive contention: A relational analysis of the Dutch debate on minority integration, 1990–2006. Social Networks, 47, 107-115. https://doi.org/10.1016/j.socnet.2016.05.006[details]
Bruggeman, J., & Peli, G. (2014). Small firm subsistence and market dimensionality. International Journal of Modern Physics C, 25(10), 1450053. [1450053]. https://doi.org/10.1142/S0129183114500533[details]
2012
Bruggeman, J., Grunow, D., Leenders, M. A. A. M., Vermeulen, I., & Kuilman, J. G. (2012). Market positioning: the shifting effects of niche overlap. Industrial and Corporate Change, 21(6), 1451-1477. https://doi.org/10.1093/icc/dts009[details]
Huisman, C., & Bruggeman, J. (2012). The social network, socioeconomic background, and school type of adolescent smokers. International Journal of Behavioral Development, 36(5), 329-337. https://doi.org/10.1177/0165025412444078[details]
Uitermark, J., Traag, V., & Bruggeman, J. (2012). De strijd om discursieve macht: een relationele discoursanalyse van het Nederlandse integratiedebat, 1990-2005. Sociologie, 8(2), 219-247. https://doi.org/10.5117/SOC2012.2.UITE[details]
Carnabuci, G., & Bruggeman, J. (2009). Knowledge specialization, knowledge brokerage, and the uneven growth of technology domains. Social Forces, 88(2), 607-641. https://doi.org/10.1353/sof.0.0257[details]
Bruggeman, J. (2008). Social networks: an introduction. New York: Routledge. [details]
Koster, F., & Bruggeman, J. (2008). The institutional embeddedness of social capital: a multilevel investigation across 24 European countries. Policy and politics, 36(3), 397-412. https://doi.org/10.1332/030557308X307757[details]
Bruggeman, J. P. (2020). Corrigendum to: “Consensus, Cohesion and Connectivity” [Social Networks 52 (2018) 115-119]. Social Networks, 62, 113. https://doi.org/10.1016/j.socnet.2019.06.001
2017
Bruggeman, J. (2017). Solving problems in social groups. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 114(44), [E9183]. https://doi.org/10.1073/pnas.1713474114[details]
2016
Bruggeman, J. (2016). Opmars der "Nieuwe netwerkwetenschappers". Sociologie Magazine, 24(3), 6-8. [details]
Bruggeman, J. P. (2015). Deceit and self-deception [Review of: R. Trivers (2011) Deceit and self-deception: Fooling yourself the Better to Fool Others]. Sociological Forum, 30(1), 243-248. [details]
2014
Bruggeman, J. (2014). Solidarity, synchronization and collective action. Cornell University Library. [details]
2010
Bruggeman, J. P. (2010). FMG wordt uitgeperst en afgeperst. Folia, 2010(14).
Lidmaatschap / relevante positie
Bruggeman, J. P. (2009). Reviewer, American Journal of Sociology en Social Networks.
Tijdschriftredactie
Bruggeman, J. P. (editor) (2010). Social Networks (Journal).
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.