Bos, L., & Brants, K. (2014). Populist rhetoric in politics and media: a longitudinal study of the Netherlands. European Journal of Communication, 29(6), 703-719. https://doi.org/10.1177/0267323114545709[details]
2013
Brants, C., Brants, K., & Gould, L. (2013). Communicating the ICC: Imagery and Image-Building in Uganda. In C. Brants, A. Hol, & D. Siegel (Eds.), Transitional justice: images and memories (pp. 143-160). (Advances in criminology). Farnham [etc.]: Ashgate. [details]
Brants, K. (2013). Media, journalistiek en de onzekerheid over de-institutionalisering. In J. W. Duyvendak, C. Bouw, K. Gërxhani, & O. Velthuis (Eds.), Sociale kaart van Nederland: over instituties en organisaties (2e ed., pp. 193-206). Boom Lemma. [details]
Brants, K. (2013). Trust, cynicism, and responsiveness: the uneasy situation of journalism in democracy. In C. Peters, & M. Boersma (Eds.), Rethinking journalism: Trust and participation in a transformed news landscape (pp. 15-27). Abingdon, UK & New York, NY: Routledge. [details]
Brants, S., Brants, D., & Brants, K. (2013). Van magistraat naar BN-er? Of de moeizame mediatisering van de strafrechtspleging. In C. Kelk, F. Koenraadt, & D. Siegel (Eds.), Veelzijdige gedachten: liber amicorum prof.dr. Chrisje Brants (pp. 3-14). (Pompe reeks; No. 75). Den Haag: Boom Lemma uitgevers. [details]
Brants, K., & Voltmer, K. (2011). Introduction: mediatization and de-centralization of political communication. In K. Brants, & K. Voltmer (Eds.), Political communication in postmodern democracy: challenging the primacy of politics (pp. 1-16). Basingstoke: Palgrave Macmillan. [details]
Stamper, J., & Brants, K. (2011). A changing culture of political television journalism. In K. Brants, & K. Voltmer (Eds.), Political communication in postmodern democracy: challenging the primacy of politics (pp. 111-125). Basingstoke: Palgrave Macmillan. [details]
Voltmer, K., & Brants, K. (2011). A question of control: journalists and politicians in political broadcast interviews. In K. Brants, & K. Voltmer (Eds.), Political communication in postmodern democracy: challenging the primacy of politics (pp. 126-145). Basingstoke: Palgrave Macmillan. [details]
2010
Brants, K., & Vasterman, P. (2010). Journalism studies in Nederland: een inventarisatie. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 38(3), 195-214. [details]
Brants, K., & Vasterman, P. (2010). Redactioneel. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 38(3), 193-194. [details]
Brants, K., & de Haan, Y. (2010). Taking the public seriously: three models of responsiveness in media and journalism. Media, Culture & Society, 32(3), 411-428. https://doi.org/10.1177/0163443709361170[details]
Brants, K., de Vreese, C., Möller, J., & van Praag, P. (2010). The real spiral of cynicism? Symbiosis and mistrust between politicians and journalists. The International Journal of Press/Politics, 15(1), 25-40. https://doi.org/10.1177/1940161209351005[details]
Brants, K. (2008). Media, politiek en de spiraal van wantrouwen. In B. Snels, & N. Thijssen (Eds.), De grote kloof: verhitte politiek in tijden van verwarring (pp. 163-189). Amsterdam: Boom. [details]
Brants, K., & Bardoel, J. (2008). Death duties: Kelly, Fortuyn and their challenge to media governance. European Journal of Communication, 23(4), 471-489. https://doi.org/10.1177/0267323108096995[details]
Van Aelst, P., Brants, K., van Praag, P., de Vreese, C., Nuytemans, M., & van Dalen, A. (2008). The Fourth Estate as superpower? an empirical study of perceptions of media power in Belgium and the Netherlands. Journalism Studies, 9(4), 494-511. https://doi.org/10.1080/14616700802114134[details]
2014
Bos, L., & Brants, K. (2014). Wilders en de golfslag van het populisme. In P. van Praag, & K. Brants (Eds.), Media, macht en politiek: de verkiezingscampagne van 2012 (pp. 187-205). Diemen: AMB. [details]
Brants, K., & Bos, L. (2014). Dagbladen in de marge van de medialogica. In P. van Praag, & K. Brants (Eds.), Media, macht en politiek: de verkiezingscampagne van 2012 (pp. 65-84). Diemen: AMB. [details]
Brants, K., & van Praag, P. (2014). Het pessimisme voorbij. In P. van Praag, & K. Brants (Eds.), Media, macht en politiek: de verkiezingscampagne van 2012 (pp. 226-245). Diemen: AMB. [details]
van Praag, P., & Brants, K. (2014). Media, macht en politiek: de verkiezingscampagne van 2012. Diemen: AMB. [details]
2012
Brants, K. (2012). Journalistiek en politiek in onzekere tijden. Den Haag: Boom Lemma uitgevers. [details]
Brants, K. (2012). Journalistiek en politiek in onzekere tijden: een inleiding. In K. Brants (Ed.), Journalistiek en politiek in onzekere tijden (pp. 7-17). Den Haag: Boom Lemma uitgevers. [details]
Brants, K. (2012). Van gouden driehoek tot Bermuda triangle? In K. Brants (Ed.), Journalistiek en politiek in onzekere tijden (pp. 19-38). Den Haag: Boom Lemma. [details]
Brants, C., & Brants, K. (2011). De straat-on-line: de vox populi en de rationaliteit van de strafrechtspleging. In P. H. P. H. M. C. van Kempen, A. J. Machielse, H. J. B. Sackers, & P. C. Vegter (Eds.), Levend strafrecht: strafrechtelijke vernieuwingen in een maatschappelijke context: liber amicorum Ybo Buruma (pp. 49-59). Deventer: Kluwer. [details]
Brants, K., & Voltmer, K. (2011). Political communication in postmodern democracy: challenging the primacy of politics. Basingstoke: Palgrave Macmillan. [details]
de Beus, J., Brants, K., & van Praag, P. (2011). Media en hun rol in de Nederlandse democratie. In R. Andeweg, & J. Thomassen (Eds.), Democratie doorgelicht: het functioneren van de Nederlandse democratie (pp. 387-405). Leiden University Press. [details]
2010
van Praag, P., Brants, K., & de Vreese, C. (2010). Het wantrouwen tussen politici en journalisten. Bestuurskunde, 19(1), 11-18. [details]
2008
Brants, K. L. K. (2008). Digital si dae kongyoung bangsong eui chaek moo soohang pyung ga. Seoul: Hanul Publishing Group.
2014
van Praag, P., & Brants, K. (2014). De macht van de medialogica. In P. van Praag, & K. Brants (Eds.), Media, macht en politiek: de verkiezingscampagne van 2012 (pp. 3-20). Diemen: AMB. [details]
2008
Brants, K. (2008). Internet en democratie: droom, werkelijkheid en een enkele nachtmerrie. Ars Aequi, 57(7), 524-531. [details]
Brants, K. (2008). Risico's, schandalen en publiciteit: de nieuwswaardigheid van een falende overheid. Proces, 87(2), 47-54. [details]
van Praag, P., & Brants, K. (2008). Professioneler, harder en populistischer, veranderingen in de campagnecultuur na 2002. Bestuurskunde, 17(3), 22-29. [details]
Brants, K. L. K. (2011). Organiser and chair of conference Political Communication in Europe., Changing Contexts Changing Contents. Amsterdam, 7 January 2011.
Brants, K. L. K. (2011). Organiser and chair of symposium, Politiek en Media in Onzekere Tijden. Amsterdam, 29 April 2011.
Tijdschriftredactie
Brants, K. (editor) & Voltmer, K. (editor) (2010). Tijdschrift voor Communicatiewetenschap (Journal).
Brants, K. L. K. (editor) & Vasterman, P. L. M. (editor) (2010). Tijdschrift voor Communicatiewetenschap (Journal).
Andere
Brants, K. (organiser) (12-11-2010). Conference Journalistiek onderzoek onderzocht; perspectieven op wetenschap en praktijk. Journalistiek onderzoek onderzocht; perspectieven op wetenschap en praktijk, (participating in a conference, workshop, ...).
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.