Blanken, T. F., Tanis, C. C., Nauta, F. H., Dablander, F., Zijlstra, B. J. H., Bouten, R. R. M., Oostvogel, Q. H., Boersma, M. J., van der Steenhoven, M. V., van Harreveld, F., de Wit, S., & Borsboom, D. (2021). Promoting physical distancing during COVID-19: a systematic approach to compare behavioral interventions. Scientific Reports, 11, [19463]. https://doi.org/10.1038/s41598-021-98964-z[details]
Dablander, F., Huth, K., Gronau, Q. F., Etz, A., & Wagenmakers, E-J. (2021). A puzzle of proportions: Two popular Bayesian tests can yield dramatically different conclusions. Statistics in Medicine. https://doi.org/10.1002/sim.9278
Haslbeck, J. M. B., Ryan, O., & Dablander, F. (Accepted/In press). The Sum of All Fears: Comparing Networks Based on Symptom Sum-Scores. Psychological Methods. https://psyarxiv.com/3nxu9
Tanis, C. C., Leach, N. M., Geiger, S. J., Nauta, F. H., Dablander, F., van Harreveld, F., de Wit, S., Kanters, G., Knoppers, J., Markus, D. A. W., Bouten, R. R. M., Oostvogel, Q. H., Boersma, M. J., van der Steenhoven, M. V., Borsboom, D., & Blanken, T. F. (2021). Smart Distance Lab’s art fair, experimental data on social distancing during the COVID-19 pandemic. Scientific Data, 8, [179]. https://doi.org/10.1038/s41597-021-00971-2[details]
van Doorn, J., van den Bergh, D., Böhm, U., Dablander, F., Derks, K., Draws, T., Etz, A., Evans, N. J., Gronau, Q. F., Haaf, J. M., Hinne, M., Kucharský, Š., Ly, A., Marsman, M., Matzke, D., Komarlu Narendra Gupta, A. R., Sarafoglou, A., Stefan, A., Voelkel, J. G., & Wagenmakers, E-J. (2021). The JASP guidelines for conducting and reporting a Bayesian analysis. Psychonomic Bulletin & Review, 28(3), 813–826. https://doi.org/10.3758/s13423-020-01798-5[details]
Dablander, F., Ryan, O., & Haslbeck, J. M. B. (2020). Choosing between AR(1) and VAR(1) Models in Typical Psychological Applications. PLoS ONE, 15(10), [e0240730]. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0240730[details]
Dablander, F., van den Bergh, D., Ly, A., & Wagenmakers, E. M. (2020). Default Bayes Factors for Testing the (In)equality of Several Population Variances. Manuscript submitted for publication. https://arxiv.org/abs/2003.06278
Ly, A., Stefan, A., van Doorn, J., Dablander, F., van den Bergh, D., Sarafoglou, A., Kucharský, S., Derks, K., Gronau, Q. F., Raj, A., Boehm, U., van Kesteren, E-J., Hinne, M., Matzke, D., Marsman, M., & Wagenmakers, E-J. (2020). The Bayesian Methodology of Sir Harold Jeffreys as a Practical Alternative to the P Value Hypothesis Test. Computational Brain & Behavior, 3(2), 153-161. https://doi.org/10.31234/osf.io/dhb7x, https://doi.org/10.1007/s42113-019-00070-x[details]
van den Bergh, D., van Doorn, J., Marsman, M., Draws, T., van Kesteren, E-J., Derks, K., Dablander, F., Gronau, Q. F., Kucharský, Š., Komarlu Narendra Gupta, A. R., Sarafoglou, A., Voelkel, J. G., Stefan, A., Ly, A., Hinne, M., Matzke, D., & Wagenmakers, E-J. (2020). A Tutorial on Conducting and Interpreting a Bayesian ANOVA in JASP. Année Psychologique, 120(1), 73-96. https://doi.org/10.31234/osf.io/spreb, https://doi.org/10.3917/anpsy1.201.0073[details]
Edelsbrunner, P., & Dablander, F. (2019). The Psychometric Modeling of Scientific Reasoning: a Review and Recommendations for Future Avenues. Educational Psychology Review, 31(1), 1-34. https://doi.org/10.1007%2Fs10648-018-9455-5[details]
Jakob, L., Garcia-Garzon, E., Jarke, H., & Dablander, F. (2019). The Science Behind the Magic? The Relation of the Harry Potter “Sorting Hat Quiz” to Personality and Human Values. Collabra: Psychology, 5(1), [31]. https://doi.org/10.1525/collabra.240[details]
Etz, A., Gronau, Q. F., Dablander, F., Edelsbrunner, P. A., & Baribault, B. (2018). How to become a Bayesian in eight easy steps: An annotated reading list. Psychonomic Bulletin & Review, 25(1), 219-234. https://doi.org/10.3758/s13423-017-1317-5[details]
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.