Maier, M., van Dongen, N., & Borsboom, D. (2024). Comparing Theories With the Ising Model of Explanatory Coherence. Psychological Methods, 29(3), 519-536. https://doi.org/10.1037/met0000543[details]
Sarafoglou, A., Hoogeveen, S., van den Bergh, D., Aczel, B., Albers, C. J., Althoff, T., Botvinik-Nezer, R., Busch, N. A., Cataldo, A. M., Devezer, B., van Dongen, N. N. N., Dreber, A., Fried, E. I., Hoekstra, R., Hoffman, S., Holzmeister, F., Huber, J., Huntington-Klein, N., Ioannidis, J., ... Wagenmakers, E. J. (2024). Subjective evidence evaluation survey for many-analysts studies. Royal Society Open Science, 11(7), Article 240125. https://doi.org/10.1098/rsos.240125
van Dongen, N., van Bork, R., Finnemann, A., Haslbeck, J. M. B., van der Maas, H. L. J., Robinaugh, D. J., de Ron, J., Sprenger, J., & Borsboom, D. (2024). Productive Explanation: A Framework for Evaluating Explanations in Psychological Science. Psychological Review. Advance online publication. https://doi.org/10.31234/osf.io/qd69g, https://doi.org/10.1037/rev0000479
2023
Hoogeveen, S., Sarafoglou, A., Bartoš, F., Beitner, J., De Ron, J., Gligoric, V., Kleinberg, B., Van der Cruyssen, I., van Dongen, N. N. N., van Ravenzwaaij, D., Verschuere, B., Wiechert, S., Zarzeczna, N., van Elk, M., Wagenmakers, E.-J., Većkalov, B., & The MARP Team (2023). A many-analysts approach to the relation between religiosity and well-being. Religion, Brain & Behavior, 13(3), 237-283. https://doi.org/10.1080/2153599X.2022.2070255[details]
van Dongen, N., Sprenger, J., & Wagenmakers, E.-J. (2023). A Bayesian perspective on severity: risky predictions and specific hypotheses. Psychonomic Bulletin and Review, 30(2), 516–533. https://doi.org/10.3758/s13423-022-02069-1[details]
van Ravenzwaaij, D., Bakker, M., Heesen, R., Romero, F., van Dongen, N., Crüwell, S., Field, S. M., Held, L., Munafò, M. R., Pittelkow, M. M., Tiokhin, L., Traag, V. A., van den Akker, O. R., van 't Veer, A. E., & Wagenmakers, E. J. (2023). Perspectives on Scientific Error. Royal Society Open Science, 10(7), Article 230448. https://doi.org/10.31234/osf.io/wm4v6, https://doi.org/10.1098/rsos.230448[details]
Aczel, B., Szaszi, B., Nilsonne, G., van den Akker, O. R., Albers, C. J., van Assen, M. A., Bastiaansen, J. A., Benjamin, D., Boehm, U., Botvinik-Nezer, R., Bringmann, L. F., Busch, N. A., Caruyer, E., Cataldo, A. M., Cowan, N., Delios, A., van Dongen, N. N. N., Donkin, C., van Doorn, J. B., ... Wagenmakers, E.-J. (2021). Science Forum: Consensus-based guidance for conducting and reporting multi-analyst studies. eLife, 10, Article e72185. https://doi.org/10.7554/eLife.72185[details]
Wagenmakers, E.-J., Sarafoglou, A., Aarts, S., Albers, C., Algermissen, J., Bahník, Š., van Dongen, N., Hoekstra, R., Moreau, D., van Ravenzwaaij, D., Sluga, A., Stanke, F., Tendeiro, J., & Aczel, B. (2021). Seven steps toward more transparency in statistical practice. Nature Human Behaviour, 5(11), 1473-1480. https://doi.org/10.1038/s41562-021-01211-8[details]
van Dongen, N., & Sikorski, M. (2021). Objectivity for the research worker. European Journal for Philosophy of Science, 11(3), Article 93. Advance online publication. https://doi.org/10.1007/s13194-021-00400-6[details]
van Dongen, N. N. N., van Doorn, J. B., Gronau, Q. F., van Ravenzwaaij, D., Hoekstra, R., Haucke, M. N., Lakens, D., Hennig, C., Morey, R. D., Homer, S., Gelman, A., Sprenger, J., & Wagenmakers, E. J. (2019). Multiple Perspectives on Inference for Two Simple Statistical Scenarios. American Statistician, 73(S1), 328-339. https://doi.org/10.1080/00031305.2019.1565553[details]
van Dongen, N. N. N., van Bork, R., Finnemann, A., Haslbeck, J. M. B., van der Maas, H. L. J., Robinaugh, D., de Ron, J., Sprenger, J., & Borsboom, D. (2024). Productive Explanation: A Framework for Evaluating Explanations in Psychological Science. PsyArXiv. https://doi.org/10.31234/osf.io/qd69g
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.