de Mooij, B., Fekkes, M., van den Akker, A. L., Vliek, L., Scholte, R. H. J., & Overbeek, G. (2022). Does affirming children's autonomy and prosocial intentions help? A microtrial into intervention component effects to improve psychosocial behavior. Journal of School Psychology, 90, 60-81. https://doi.org/10.1016/j.jsp.2021.11.003[details]
de Mooij, B., Fekkes, M., Scholte, R. H. J., & Overbeek, G. (2020). Effective Components of Social Skills Training Programs for Children and Adolescents in Nonclinical Samples: A Multilevel Meta-analysis. Clinical Child and Family Psychology Review, 23(2), 250–264. https://doi.org/10.1007/s10567-019-00308-x[details]
van Verseveld, M. D. A., Fukkink, R. G., Fekkes, M., & Oostdam, R. J. (2019). Effects of antibullying programs on teachers’ interventions in bullying situations: A meta-analysis. Psychology in the Schools, 56(9), 1522-1539. https://doi.org/10.1002/pits.22283[details]
van de Sande, M. C. E., Fekkes, M., Kocken, P. L., Diekstra, R. F. W., Reis, R., & Gravesteijn, C. (2019). Do universal social and emotional learning programs for secondary school students enhance the competencies they address? A systematic review. Psychology in the Schools, 56(10), 1545-1567. https://doi.org/10.1002/pits.22307[details]
2021
Sluiter, R. M. V., Fukkink, R. G., & Fekkes, M. (2021). De impact van proceskwaliteit van voorschoolse kinderopvang op de sociaal-emotionele ontwikkeling: Een longitudinale meta-analyse.
Hensums, M., de Mooij, L. S., Kuijper, S. C., Fekkes, M., & Overbeek, G. J. (2021). What Works for Whom in School-Based Anti-Bullying Interventions? An Individual Participant Data Meta-Analysis. Paper presented at SRCD Biennial Meeting.
2020
Hensums, M., de Mooij, L. S., Kuijper, S. C., Fekkes, M., & Overbeek, G. J. (2020). What Works for Whom in School-Based Anti-Bullying Interventions? An Individual Participant Data Meta-Analysis. Paper presented at ZonMw Symposium - 'Building on effectiveness research: Results and lessons learned from research into core elements of youth interventions' .
2019
de Mooij, L. S., Fekkes, M., Miers, A. C., Scholte, R., & Overbeek, G. (2019). Exposure or cognitive restructuring? Training components aimed at decreasing social anxiety.. Paper presented at 9th World Congress of Behavioural and Cognitive Therapies 2019, Berlin, Germany.
de Mooij, L. S., Fekkes, M., Scholte, R., & Overbeek, G. (2019). Treatment components that lead to the improvement of resilience and self-esteem in children: A microtrial.. Poster session presented at Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development (SRCD) 2019, Baltimore, United States.
Spreker
de Mooij, B. (speaker) & Fekkes, M. (speaker) (8-4-2021). Workshop Effectieve elementen in sociale vaardigheidstrainingen”, Jeugd in Onderzoek .
Andere
Sluiter, R. (organiser), Fukkink, R. (chair), Fekkes, M. (member of programme committee) & Diroë, M. (member of programme committee) (2021). Kinderopvang: Profiteren kinderen in verschillende mate?, Amsterdam (organising a conference, workshop, ...).
Hensums, M. (organiser), de Mooij, B. (organiser), Gürel, Ç. (organiser), Brummelman, E. (organiser), Fekkes, M. (organiser), van Verseveld, M. (organiser) & Overbeek, G. (organiser) (25-1-2019). Annual Peer-Relations Researchers [Peer Relaties Onderzoekers] (PRO) meeting, Amsterdam (organising a conference, workshop, ...).
2021
de Mooij, L. S. (2021). Opening the black box: Examining effective components of interventions for children’s social-emotional development. [details]
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.