Franse, R. K., Sachisthal, M. S. M., & Raijmakers, M. E. J. (2023). Presenting wicked problems in a science museum: A methodology to study interest from a dynamic perspective. Frontiers in Psychology, 14, Article 1113019. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1113019[details]
Franse, R. K., van Schijndel, T. J. P., Plankman, T. I., & Raijmakers, M. E. J. (2021). Families' experiments and conversations at an open-ended exhibit in a science museum: Individual characteristics and the influence of minimal guidance strategies. Science Education, 105(4), 707-742. https://doi.org/10.1002/sce.21620[details]
Franse, R. K., van Schijndel, T. J. P., & Raijmakers, M. E. J. (2020). Parental Pre-knowledge Enhances Guidance During Inquiry-Based Family Learning in a Museum Context: An Individual Differences Perspective. Frontiers in Psychology, 11, Article 1047. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01047[details]
van Schaik, J. E., Slim, T., Franse, R. K., & Raijmakers, M. E. J. (2020). Hands-On Exploration of Cubes’ Floating and Sinking Benefits Children’s Subsequent Buoyancy Predictions. Frontiers in Psychology, 11, Article 1665. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01665[details]
van Schijndel, T. J. P., van Es, S. E., Franse, R. K., van Bers, B. M. C. W., & Raijmakers, M. E. J. (2018). Children’s mental models of prenatal development. Frontiers in Psychology, 9, Article 1835. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.01835[details]
van Schijndel, T. J. P., Franse, R. K., & Raijmakers, M. E. J. (2010). The exploratory behavior scale: assessing young visitors hands-on behavior in science museums. Science Education, 94(5), 794-809. https://doi.org/10.1002/sce.20394[details]
2009
van Es, S. E., van Schijndel, T. J. P., Franse, R., & Raijmakers, M. E. J. (2009). Children’s thoughts on unborn babies: representational redescription in preconceptions of children on fetal development. In The annual meeting of the cognitive science society Amsterdam (pp. 112-117) http://csjarchive.cogsci.rpi.edu/proceedings/2009/papers/22/paper22.pdf[details]
Franse, R. (2012). Reizen door het landschap van informeel leren: toepassen van visies op leren in de praktijk. Amsterdam: NEMO Science Learning Center en VSC. [details]
2010
Raijmakers, M., van Schijndel, T., Franse, R., & van Es, S. (2010). De ideeënwereld van kinderen. In TalentenKracht magazine (pp. 110-114). TalentenKracht/Platform Bèta Techniek. [details]
van Schijndel, T., Franse, R., & Raijmakers, M. (2010). Kleuters aan zet. In TalentenKracht magazine (pp. 6-14). TalentenKracht/Platform Bèta Techniek. [details]
2021
Franse, R. K. (2021). Science learning in informal contexts: Behavioral studies on children's knowledge of natural phenomena and family learning in the museum. [Thesis, externally prepared, Universiteit van Amsterdam]. [details]
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.