Franse, R. K., van Schijndel, T. J. P., Plankman, T. I., & Raijmakers, M. E. J. (2021). Families' experiments and conversations at an open-ended exhibit in a science museum: Individual characteristics and the influence of minimal guidance strategies. Science Education, 105(4), 707-742. https://doi.org/10.1002/sce.21620[details]
Franse, R. K., van Schijndel, T. J. P., & Raijmakers, M. E. J. (2020). Parental Pre-knowledge Enhances Guidance During Inquiry-Based Family Learning in a Museum Context: An Individual Differences Perspective. Frontiers in Psychology, 11, [1047]. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01047[details]
van Schaik, J. E., Slim, T., Franse, R. K., & Raijmakers, M. E. J. (2020). Hands-On Exploration of Cubes’ Floating and Sinking Benefits Children’s Subsequent Buoyancy Predictions. Frontiers in Psychology, 11, [1665]. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01665[details]
van Schijndel, T. J. P., van Es, S. E., Franse, R. K., van Bers, B. M. C. W., & Raijmakers, M. E. J. (2018). Children’s mental models of prenatal development. Frontiers in Psychology, 9, [1835]. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.01835[details]
van Schijndel, T. J. P., Franse, R. K., & Raijmakers, M. E. J. (2010). The exploratory behavior scale: assessing young visitors hands-on behavior in science museums. Science Education, 94(5), 794-809. https://doi.org/10.1002/sce.20394[details]
2009
van Es, S. E., van Schijndel, T. J. P., Franse, R., & Raijmakers, M. E. J. (2009). Children’s thoughts on unborn babies: representational redescription in preconceptions of children on fetal development. In The annual meeting of the cognitive science society Amsterdam (pp. 112-117) [details]
2015
Raijmakers, M., Franse, R., & van Schijndel, T. (2015). Creativiteit in onderzoekend leren. Didactief, 45(6, special), 14-15. [details]
Franse, R. (2012). Reizen door het landschap van informeel leren: toepassen van visies op leren in de praktijk. Amsterdam: NEMO Science Learning Center en VSC. [details]
2010
Raijmakers, M., van Schijndel, T., Franse, R., & van Es, S. (2010). De ideeënwereld van kinderen. In TalentenKracht magazine (pp. 110-114). Den Haag: TalentenKracht/Platform Bèta Techniek. [details]
van Schijndel, T., Franse, R., & Raijmakers, M. (2010). Kleuters aan zet. In TalentenKracht magazine (pp. 6-14). Den Haag: TalentenKracht/Platform Bèta Techniek. [details]
2021
Franse, R. K. (2021). Science learning in informal contexts: Behavioral studies on children's knowledge of natural phenomena and family learning in the museum. [details]
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.