Geil, A. (2020). ‘The Cruel Radiance of What Is’: Empathy, Imagination and Estrangement in Johan van der Keuken’s Face Value and Herman Slobbe. Paragraph, 43(3), 330-347. https://doi.org/10.3366/para.2020.0344[details]
Geil, A. (2018). Between gesture and physiognomy: ‘universal language’ and the metaphysics of film form in Béla Balázs’s Visible Man. Screen, 59(4), 512-522. https://doi.org/10.1093/screen/hjy054[details]
Geil, A. (2018). The Intervals of Habit. World Picture Journal, 13, 1-32. [details]
2017
Geil, A. (2017). Paranoid Critiques, Reparative Reductions: Leys, Sedgwick, and the Productive Opacity of Affect. Polygraph: An International Journal of Culture & Politics, 26, 36-64. [details]
2016
Geil, A. (2016). Dynamic Typicality. In N. Kleiman, & A. Somaini (Eds.), Sergei M. Eisenstein: Notes for a General History of Cinema (pp. 333-346). (Film Theory in Media History). Amsterdam: Amsterdam University Press. [details]
Geil, A. (2015). 'Let us save the heterogeneous sensible:' Vernacular Modernism vs. Cognitive Classicism in the Historical Turn of Film Studies. In A. Beltrame, G. Fidotta, & Andrea Mariani (Eds.), At the Borders of (Film) History: Temporality, Archaeology, Theories: XXI Convegno internazionale di studi sul cinema, Udine, 2-4 aprile 2014 (pp. 335-346). Udine: Forum. [details]
Geil, A. M. (2009). A Foothold for Pain: Movement, Recognition, Close-up. In F. Casetti, J. Gaines, & V. Re (Eds.), Dall'inizio, alle fine. Teorie del cinema in prospettiva / In the Very Beginning, at the Very End. Film Theories in Perspective Udine: Forum.
2004
Geil, A. M., & Rabinovitz, L. (2004). Introduction. In Memory Bytes: History, Technology, and Digital Culture (pp. 1-21). Durham: Duke University Press.
2013
Geil, A. (2013). The Spectator without Qualities. In P. Bowman (Ed.), Rancière and Film (pp. 53-82). (Critical connections). Edinburgh University Press. [details]
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.