Grutterink, H., & Meister, A. (2022). Thinking of you thinking of me: An integrative review of meta-perception in the workplace. Journal of Organizational Behavior, 43(2), 327-341. https://doi.org/10.1002/job.2516[details]
Grutterink, H., Van der Vegt, G. S., Molleman, E., & Jehn, K. A. (2013). Reciprocal Expertise Affirmation and Shared Expertise Perceptions in Work Teams: Their Implications for Coordinated Action and Team Performance. Applied Psychology, 62(3), 359-381.
2012
Stoker, J. I., Grutterink, H., & Kolk, N. J. (2012). Do transformational CEOs always make the difference? The role of TMT feedback seeking behavior. The Leadership Quarterly, 23(3), 582-592.
2010
Grutterink, H., van der Vegt, G. S., Molleman, E., & Jehn, K. A. (2010). Feeling known: A multi-level examination of perceived expertise affirmation in work teams. Academy of Management. Annual Meeting Proceedings, 2010. https://doi.org/10.5465/AMBPP.2010.54501131
2018
Grutterink, H., & van Oudenhoven, J. P. (2018). Vaardig in succesvol samenwerken: Over samenwerkend leren, teamontwikkeling en teamrollen. In V. de Waal (Ed.), Interprofessioneel werken en innoveren in teams: Samenwerking in nieuwe praktijken (pp. 97-116). Bussum: Uitgeverij Coutinho. [details]
van de Ven, C., Grutterink, H., & Nauta, A. (2018). Zeewater door de Aderen: Resultaten Sectoronderzoek Duurzame Inzetbaarheid in de Zeescheepvaart 2017-18. Utrecht: Factor Vijf. [details]
2016
van Oudenhoven, J. P., & Grutterink, H. (2016). Groepen aan het werk. (7 ed.) Groningen: Noordhoff Uitgevers. [details]
2015
van Oudenhoven, J. P., & Grutterink, H. (2015). Vaardigheden voor het samenwerken in teams. Bussum: Uitgeverij Coutinho. [details]
2013
Grutterink, H. (2013). Metaperceptie in teams: ”Wat ik denk dat jij van mij denkt, bepaalt mijn motivatie en prestatie”. Tijdschrift voor Ontwikkeling in Organisaties.
2007
Grutterink, H. (2007). Expertise optimaal benutten. Personeelsbeleid.
Grutterink, H. (participant) (8-2018). Academy of Management: 2018 Annual Meeting, Chicago, Chicago. Speaker, Reviewer and Session Chair (participating in a conference, workshop, ...).
Grutterink, H. (participant) (11-1-2016 - 12-1-2016). EIASM Workshop on Trust: 2016, Groningen, Groningen. participant (participating in a conference, workshop, ...).
Grutterink, H. (participant) (8-2010). Academy of Management: 2010 Annual Meeting, Montréal, Montréal. Speaker (participating in a conference, workshop, ...).
Grutterink, H. (participant) (8-2009). Academy of Management: 2009 Annual Meeting, Chicago, Chicago (participating in a conference, workshop, ...).
Grutterink, H. (participant) (10-9-2008). International Workshop on Teamworking (IWOT): 2008, Aston Business School, Birmingham., Birmingham (participating in a conference, workshop, ...).
Grutterink, H. (participant) (6-2008). Institute of Work Psychology conference: 2008, Sheffield, Sheffield (participating in a conference, workshop, ...).
Grutterink, H. (participant) (6-2007). European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP) Conference: 2007, Stockholm, Sweden., Stockholm. Speaker (participating in a conference, workshop, ...).
Grutterink, H. (participant) (8-2006). Academy of Management: 2006 Annual Meeting, Atlanta, Atlanta. Speaker (participating in a conference, workshop, ...).
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.