van Heijst, I. W. L. (2025). Op zoek naar een passend ontwikkelpad voor zij-instromers: een eigen weg bewandelen binnen het onderwijs. Unpublished. In Onderwijs Research Dagen
van Heijst, I. W. L., Volman, M. L. L., & Cornelissen, L. J. F. (2025). Experiences of colleagues in school when working with second-career student teachers. Teachers and teaching: Theory and practice.
van Heijst, I. W. L., Volman, M. L. L., & Cornelissen, L. J. F. (2025). Understanding professional identity development of second-career teachers: A longitudinal study. Teaching and Teacher Education.
2024
van Heijst, I. W. L. (2024). Challenges and contributions of second-career teachers entering the activity system of the school. In ISCAR
van Heijst, I. W. L., Volman, M. L. L., & Cornelissen, L. J. F. (2024). Tensions experienced by second-career student teachers at the start of their training programme. European Journal of Teacher Education.
van Heijst, I., Volman, M., & Cornelissen, L. (2024). Coping strategies used by second-career student teachers. British Journal of Educational Psychology, 94(2), 387-406. https://doi.org/10.1111/bjep.12652[details]
van Heijst, I. W. L. (2025). Adviezen voor begeleiden van zij-instromers. Didactief.
van Heijst, I. W. L. (2025). Op Pad met de Zij-instromer, doorstappen tijdens de oriëntatiefase. In Velon
van Heijst, I. W. L. (2025). Zij-instromer in inductietrajecten: zoeken naar verbinding. In Radbout Universiteit
van Heijst, I. W. L., Volman, M. L. L., & van Eck, E. (2025). Hoe houden we zij-instromers voor de klas? Het onderwijs als aantrekkelijke werkplek. Tijdschrift voor Lerarenopleiders.
2024
van Heijst, I. W. L. (2024). Ervaringen in het opleiden van zij- instromers vanuit het perspectief van de opleiders. In Velon
2023
van Heijst, I. W. L. (2023). Begeleidingsnetwerk rondom zij-instromers. Unpublished. In Velon
van Heijst, I. W. L. (2023). Hybride docentschap. In Talent als docent Joke de Jong.
van Heijst, I. W. L. (2023). Zij-instromers uit balans!. Unpublished In Onderwijs Research Dagen
2025
van Heijst, I. W. L. (2025). Transitioning into teaching: Experiences of second-career (student) teachers and their colleagues in school. [Thesis, fully internal, Universiteit van Amsterdam]. [details]
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.