Holdinga, C. C., van Drie, J. P., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2024). Een goede tekst leren schrijven in de les geschiedenis. Levende Talen Tijdschrift, 25(4), 3-25.
Holdinga, L., van Drie, J., & Rijlaarsdam, G. (2024). Fostering philosophy teachers' disciplinary writing practice: A multiple-case design study. Journal of Writing Research, 16(1), 39-77. https://doi.org/10.17239/jowr-2024.16.01.02
2023
Flores-Ferres, M., Van Weijen, D., Van Ockenburg, L., Ten Peze, A., Alkema, E., Holdinga, L., & Rijlaarsdam, G. (2023). Writing to understand and being understood: Basic design principles for writing instruction. In A. Galvão Spinillo, & C. Sotomayor (Eds.), Development of Writing Skills in Children in Diverse Cultural Contexts: Contributions to teaching and learning (pp. 393-427). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-29286-6_18[details]
Holdinga, L., van Drie, J., Janssen, T., & Rijlaarsdam, G. (2023). Writing to learn history: An instructional design study. L1-Educational Studies in Language and Literature, 23(1), 1-45. https://doi.org/10.21248/l1esll.2023.23.1.526[details]
Holdinga, L., Janssen, T., & Rijlaarsdam, G. (2021). The relationship between students’ writing process, text quality, and thought process quality in 11th-grade history and philosophy assignments. Written Communication, 38(4), 544-586. Advance online publication. https://doi.org/10.1177/07410883211028853[details]
Holdinga, L., Janssen, T., van Drie, J., & Rijlaarsdam, G. (2022). Het nut van opschrijven: De functie van schrijftaken bij geschiedenis en filosofie nader beschouwd. Dimensies : tijdschrift voor didactiek van de mens- en maatschappijvakken, 4, 97-115. https://dimensies.nu/het-nut-van-opschrijven-nr-4-feb-2022/[details]
Holdinga, C. C. (2024). Schrijven bij filosofie. Paper presented at Filosofie Olympiade, Leusden, Netherlands.
Spreker
Holdinga, L. (speaker) (2-12-2022). Bundel de krachten in de school: een ‘good practice’ voor schrijfonderwijs, Congres Levende Talen.
Holdinga, L. (speaker) (7-7-2022). Goed redeneren, matig formuleren. Hoe leerlingen lees-schrijftaken maken bij geschiedenis en filosofie, Onderwijs Research Dagen, Hasselt.
Luna, M. (speaker), Holdinga, L. (speaker), Rijlaarsdam, G. (speaker), van Drie, J. (speaker), Villalon, R. (speaker), Martin, E. (speaker), Martinez-Alvarez, I. (speaker) & Cuevas, I. (speaker) (2022). Supporting teachers to develop interventions on argumentative writing strategies., SIG Writing Conference 2022, Umea.
Holdinga, L. (speaker), Janssen, T. (speaker), van Drie, J. (speaker) & Rijlaarsdam, G. (speaker) (2022). Learning history through evaluative writing tasks: an instructional design study., SIG Writing Conference 2022, Umea.
Holdinga, L. (speaker) (25-8-2021). Secondary school students’ cognitive processes while writing-from-sources in history and philosophy, Earli, Gothenburg.
2023
Holdinga, C. C. (2023). Disciplinary writing: Four empirical studies on historical and philosophical literacy. [Thesis, externally prepared, Universiteit van Amsterdam]. [details]
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.