Goldstein, E. B., & van Hooff, J. C. (2018). Cognitive Psychology. Andover, Hampshire: Cengage Learning, EMEA. [details]
2014
van Hooff, J. C., M. van Buuringen, I. El M'rabet, M. de Gier, & L. van Zalingen (2014). Disgust-specific modulation of early attention processes. Acta Psychologica, 152, 149-157.
2013
van Hooff, J. C., C. Devue, P. E. Vieweg, & J. Theeuwes (2013). Disgust- and not fear-evoking images hold our attention. Acta Psychologica, 143, 1-6.
2011
van Hooff, J. C., & R.M. Ford (2011). Remember to forget: ERP evidence for inhibition in an item-method directed forgetting paradigm. Brain Research, 80-92.
van Hooff, J. C., H. Crawford, & M. van Vugt (2011). The wandering mind of men: ERP evidence for gender differences in attention bias towards attractive opposite sex faces. Social Cognitive and Affective Neuroscience, 6(4), 477-485. https://doi.org/10.1093/scan/nsq066
2010
S.D. Palmer, van Hooff, J. C., & J. Havelka (2010). Language Representation and Processing in Fluent Bilinguals: Electrophysiological Evidence for Asymmetric Mapping in Bilingual Memory. Neuropsychologia, 48, 1426-1437.
2009
van Hooff, J. C., T.A.W. Whitaker, & R. Ford (2009). Directed forgetting in direct and indirect tests of memory: Evaluating selective rehearsal versus inhibitory accounts with electrophysiological measures. Brain and Cognition, 71, 153-164.
2008
van Hooff, J. C., K.C. Dietz, D. Sharma, & H. Bowman (2008). Neural correlates of intrusion of emotion words in a modified Stroop task. International Journal of Psychophysiology, 67, 23-34.
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.