Kneepkens, I. (2022). Surprise findings and infinite doubt: dealing with subjectivity in art technological reconstructions. In D. Oltrogge, J. H. Townsend, A. Haack-Christensen, & M. Stols-Witlox (Eds.), Reflecting on Reconstructions : The Role of Sources and Performative Methods in Art Technological Studies: Proceedings of the eighth symposium of the ICOM-CC working group on Art Technological Source Research, held at the Cologne Institute of Conservation Sciences, University of Applied Sciences, Cologne, 26-27 September 2019 (pp. 9-16). ICOM-CC. https://www.icom-cc-publications-online.org/4603/Surprise-findings-and-infinite-doubt--dealing-with-subjectivity-in-art-technological-reconstructions-[details]
Vandivere, A., Pottasch, C., & Kneepkens, I. (2022). Reconstructing Rogier: Practical Insights into the Original Appearance of the Lamentation Attributed to Rogier van der Weyden, Based on Student Reconstructions. Materia: Journal of Technical Art History, 2. https://issue-2.materiajournal.com/vandivere/[details]
Kneepkens, I. (2021). Masterful mixtures: Practical aspects of fifteenth- and early sixteenth-century oil paint formulation. [Thesis, fully internal, Universiteit van Amsterdam]. [details]
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.