Voskamp, A., Kuiper, E. J., & Volman, M. L. L. (2020). Teaching practices for self-directed and selfregulated learning: case studies in Dutch innovative secondary schools. Educational Studies. https://doi.org/10.1080/03055698.2020.1814699
2017
Aesaert, K., Voogt, J., Kuiper, E., & van Braak, J. (2017). Accuracy and bias of ICT self-efficacy: an empirical study into students' over- and underestimation of their ICT competences. Computers in Human Behavior, 75, 92-102. https://doi.org/10.1016/j.chb.2017.05.010[details]
de Koster, S., Volman, M., & Kuiper, E. (2017). Concept-guided development of technology in ‘traditional’ and ‘innovative’ schools: quantitative and qualitative differences in technology integration. Educational Technology Research and Development, 65(5), 1325-1344. https://doi.org/10.1007/s11423-017-9527-0[details]
Admiraal, W., Huizenga, J., Heemskerk, I., Kuiper, E., Volman, M., & ten Dam, G. (2014). Gender-inclusive game-based learning in secondary education. International Journal of Inclusive Education, 18(11), 1208-1218. https://doi.org/10.1080/13603116.2014.885592[details]
Heemskerk, I., Kuiper, E., & Meijer, J. (2014). Interactive whiteboard and virtual learning environment combined: effects on mathematics education. Journal of Computer Assisted Learning, 30(5), 465-478. https://doi.org/10.1111/jcal.12060[details]
Kuiper, E., & de Pater-Sneep, M. (2014). Student perceptions of drill-and-practice mathematics software in primary education. Mathematics Education Research Journal, 26(2), 215-236. https://doi.org/10.1007/s13394-013-0088-1[details]
Sonck, N., Kuiper, E., & de Haan, J. (2012). Digital skills in the context of media literacy. In S. Livingstone, L. Haddon, & A. Görzig (Eds.), Children, risk and safety on the internet: research and policy challenges in comparative perspective (pp. 87-98). Bristol: Policy Press. https://doi.org/10.1332/policypress/9781847428837.003.0007[details]
de Koster, S., Kuiper, E., & Volman, M. (2012). Concept-guided development of ICT use in ‘traditional’ and ‘innovative’ primary schools: what types of ICT use do schools develop? Journal of Computer Assisted Learning, 28(5), 454-464. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2011.00452.x[details]
2011
de Haan, J., Kuiper, E., & Pijpers, R. (2011). Young children and their digital skills in the Netherlands. International Journal of Media and Cultural Politics, 6(3), 327-333. https://doi.org/10.1386/mcp.6.3.327_3[details]
Sonck, N., Livingstone, S., Kuiper, E., & de Haan, J. (2011). Digital literacy and safety skills. London: EU Kids Online, London School of Economics & Political Science. [details]
2010
Sneep, M., & Kuiper, E. (2010). Methodegebonden rekensoftware in het basisonderwijs: de mening van leerlingen. Amsterdam: Vrije Universiteit. [details]
de Koster, S., Kuiper, E., & Volman, M. (2010). Technische en pedagogische interactiviteit rond het digibord: een analyse van leerarrangementen in het Cumulus-project. Vrije Universiteit/Universiteit van Amsterdam. [details]
Nieuwelink, H., Boogaard, M., Dijkstra, A. B., Kuiper, E., & Ledoux, G. (2016). Onderwijs in burgerschap: wat scholen kunnen doen: Lessen uit wetenschap en praktijk. Amsterdam: Kohnstamm Instituut. [details]
2011
Kuiper, E., & de Pater-Sneep, M. (2011). Methodegebonden rekensoftware: de mening van leerlingen. Pulse Primair Onderwijs, 3(5), 42-43. [details]
de Haan, J., Kuiper, E., & Pijpers, R. (2011). Digitale vaardigheden: van cruciaal belang. De Wereld van het Jonge Kind, 38(10), 17-19. [details]
2010
Kuiper, E. (2010). Information skills. In J. de Haan, & R. Pijpers (Eds.), Contact! Children and new media (pp. 155-167). Bohn Stafleu van Loghum. [details]
2016
Kosar Altinyelken, H., Volman, M., Abacioglu, C., Baan, J., Calor, S., Daas, R., Geijsel, F., van Goethem, A., Kuiper, E., Munniksma, A., Rinnooy Kan, W., Schuitema, J., Soeterik, I., Sözeri, S., Starink-Martha, G., Verhoeven, M., & Voogt, J. (2016). Wetenschappers: stop met de termen 'zwarte' en 'witte' school. De Volkskrant. http://www.volkskrant.nl/opinie/wetenschappers-stop-met-de-termen-zwarte-en-witte-school~a4467962/
2010
Kuiper, E. J. (2010). Omgaan met internet: internetvaardigheden van kinderen. Jeugd in School en Wereld, 95(4), 36-39.
Tijdschriftredactie
Kuiper, E. J. (editor) (2012). Pedagogiek (Journal).
Kuiper, E. J. (editor) (2011). Pedagogiek (Journal).
Kuiper, E. J. (editor) (2010). Pedagogiek (Journal).
2017
de Koster, S. (2017). Concept-guided development of classroom use of ICT: Concept-specific types of ICT use and their integration into teachers’ practices. [details]
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.