Lemmens, J. S., Simon, M., & Sumter, S. R. (2021). Fear and loathing in VR: the emotional and physiological effects of immersive games. Virtual Reality. https://doi.org/10.1007/s10055-021-00555-w
2019
Peeters, M., Koning, I., Lemmens, J., & van den Eijnden, R. (2019). Normative, passionate, or problematic? Identification of adolescent gamer subtypes over time. Journal of Behavioral Addictions, 8(3), 574-585. https://doi.org/10.1556/2006.8.2019.55[details]
Baumgartner, S. E., van der Schuur, W. A., Lemmens, J. S., & te Poel, F. (2018). The relationship between media multitasking and attention problems in adolescents: Results of two longitudinal studies. Human Communication Research, 44(1), 3-30. https://doi.org/10.1093/hcre.12111[details]
Baumgartner, S. E., Lemmens, J. S., Weeda, W. D., & Huizinga, M. (2017). Measuring media multitasking: Development of a short measure of media multitasking for adolescents. Journal of Media Psychology, 29(4), 188-197. https://doi.org/10.1027/1864-1105/a000167[details]
Lemmens, J. S., & Hendriks, S. J. F. (2016). Addictive Online Games: Examining the Relationship Between Game Genres and Internet Gaming Disorder. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 19(4), 270-276. https://doi.org/10.1089/cyber.2015.0415[details]
Lemmens, J. S., Valkenburg, P. M., & Gentile, D. A. (2015). The Internet gaming disorder scale. Psychological Assessment, 27(2), 567-582. https://doi.org/10.1037/pas0000062[details]
2014
Petry, N. M., Rehbein, F., Gentile, D. A., Lemmens, J. S., Rumpf, H. J., Mößle, T., ... O'Brien, C. P. (2014). An international consensus for assessing internet gaming disorder using the new DSM‐5 approach. Addiction, 109(9), 1399-1406. https://doi.org/10.1111/add.12457[details]
Petry, N. M., Rehbein, F., Gentile, D. A., Lemmens, J. S., Rumpf, H. J., Mößle, T., ... O'Brien, C. P. (2014). Internet gaming and addiction: a reply to King & Delfabbro. Addiction, 109(9), 1567-1568. https://doi.org/10.1111/add.12549[details]
Petry, N. M., Rehbein, F., Gentile, D. A., Lemmens, J. S., Rumpf, H. J., Mößle, T., ... O'Brien, C. P. (2014). Moving internet gaming disorder forward: a reply. Addiction, 109(9), 1412-1413. https://doi.org/10.1111/add.12653[details]
2012
Kortlever, D. M. J., & Lemmens, J. S. (2012). Relaties tussen leesgedrag en Cito-scores van kinderen. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 40(1), 87-105. [details]
van Holst, R. J., Lemmens, J. S., Valkenburg, P. M., Peter, J., Veltman, D. J., & Goudriaan, A. E. (2012). Attentional bias and disinhibition toward gaming cues are related to problem gaming in male adolescents. Journal of Adolescent Health, 50(6), 541-546. https://doi.org/10.1016/j.jadohealth.2011.07.006[details]
2011
Lemmens, J. S., Valkenburg, P. M., & Peter, J. (2011). Psychosocial causes and consequences of pathological gaming. Computers in Human Behavior, 27(1), 144-152. https://doi.org/10.1016/j.chb.2010.07.015[details]
Lemmens, J. S., Valkenburg, P. M., & Peter, J. (2011). The effects of pathological gaming on aggressive behavior. Journal of Youth and Adolescence, 40(1), 38-47. https://doi.org/10.1007/s10964-010-9558-x[details]
Lemmens, J. S., Valkenburg, P. M., & Peter, J. (2010). Oorzaken en gevolgen van gameverslaving onder adolescenten. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 38(4), 357-379. [details]
2009
Lemmens, J. S., Valkenburg, P. M., & Peter, J. (2009). Development and validation of a game addiction scale for adolescents. Media Psychology, 12(1), 77-95. https://doi.org/10.1080/15213260802669458[details]
Mediaoptreden
Lemmens, J. S. (12-04-2011). Nieuwsuur [Television program] [Television] Hilversum: NOS. Nieuwsuur [Television program].
Spreker
Lemmens, J. S. (invited speaker) (22-11-2012). Oorzaken en gevolgen van gameverslaving onder jongeren., Conferentie, Gamen: Fun of funest?, Utrecht.
Lemmens, J. S. (invited speaker) (2012). (2012, September). Causes and Consequences of Game Addiction., International Expert Workshop on Game Addiction: Kriminologisches Forschungsinstitut Niedersachsen, Hannover, Germany.
2010
Lemmens, J. S. (2010). Causes and consequences of pathological gaming. Amsterdam: Amsterdam School of Communication Research. [details]
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.