Klein, A. M., Liber, J. M., van Lang, N. D. J., Reichart, C., Nauta, M., van Widenfelt, B. M., & Utens, E. M. W. J. (2021). The role of social skills in predicting treatment-recovery in children with a social anxiety disorder. Research on Child and Adolescent Psychopathology, 49(11), 1461-1472. https://doi.org/10.1007/s10802-021-00824-x[details]
Liber, J. M., de Boo, G. M., Huizenga, H., & Prins, P. J. M. (2013). School-based intervention for childhood disruptive behavior in disadvantaged settings: A randomized controlled trial with and without active teacher support. Journal of consulting and clinical psychology, 81(6), 975-987. https://doi.org/10.1037/a0033577[details]
2010
Liber, J. M., McLeod, B. D., van Widenfelt, B. M., Goedhart, A. W., van der Leeden, A. J. M., Utens, E. M. W. J., & Treffers, P. D. A. (2010). Examining the relation between the therapeutic alliance, treatment adherence, and outcome of cognitive behavioral therapy for children with anxiety disorders. Behavior Therapy, 41(2), 172-186. https://doi.org/10.1016/j.beth.2009.02.003[details]
Liber, J. M., van Widenfelt, B. M., van der Leeden, A. J. M., Goedhart, A. W., Utens, E. M. W. J., & Treffers, P. D. A. (2010). The relation of severity and comorbidity to treatment outcome with cognitive behavioral therapy for childhood anxiety disorders. Journal of Abnormal Child Psychology, 38(5), 683-694. https://doi.org/10.1007/s10802-010-9394-1[details]
van der Leeden, A. J. M., van Widenfelt, B. M., van der Leeden, R., Utens, E. M. W. J., Liber, J. M., & Treffers, P. D. A. (2010). Stepped care cognitive behavioral therapy for children with anxiety disorders: a new treatment approach. Behavioural and Cognitive Psychotherapy, 39(1), 55-75. https://doi.org/10.1017/S1352465810000500[details]
2009
Liber, J. M., Utens, E. M. W. J., van der Leeden, A. J. M., & Treffers, P. D. A. (2009). Individuele behandeling of groepsbehandeling: is er verschil? Kind en Adolescent, 30(3), 181-194. [details]
2009
de Boo, G., Liber, J., & Prins, P. (2009). De school als behandelsetting voor kinderen met externaliserende gedragsproblemen? Zelfcontrole op school. Kind en Adolescent Praktijk, 8(3), 108-114. [details]
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.