Potjer, Y. A., Dobber, M., & van Boxtel, C. A. M. (2024). "I never thought about history this way": The Development of Elementary Teachers' Beliefs About History and How a Professional Learning Community Can Influence These. In H. Åström Elmersjö, & P. Zanazanian (Eds.), Teachers and the Epistemology of History (pp. 137-155). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-58056-7
Potjer, Y. A., Dobber, M., & van Boxtel, C. A. M. (2024). "I've become more critical": Development of Dutch elementary teachers' beliefs about history and history teaching in an inquiry-based professional learning program. Historical Encounters: A journal of historical consciousness, historical cultures, and history education, 11(2), 36-55. https://doi.org/10.52289/hej11.204
2023
Potjer, Y. A. (2023). 'Ik heb nog nooit zo over geschiedenis nagedacht': Overtuigingen van leerkrachten sturen het geschiedenisonderwijs. Kleio. Tijdschrift van de Vereniging van Docenten in Geschiedenis en Staatsinrichting in Nederland, 64(4), 12-17. https://www.vgnkleio.nl/lessen/didactiek-artikelen-kleio-4-2023/
Potjer, Y. A., Hoftijzer, J., & Klein Gebbinck, L. (2023). Onderzoekend leren bij geschiedenis? Ja, dat kan! Praxis Bulletin, 40(1), 7-11.
van Boxtel, C., Bark, M., de Groot-Reuvekamp, M., de Kreek, R., Potjer, Y., & Visser, A. (2023). Referentiekader Tijd. Veel meer dan nieuwe tijdvakken. Kleio, 64(6), 38-43. [details]
van Boxtel, C., Potjer, Y., & de Groot-Reuvekamp, M. (2023). Welke geschiedenis is de moeite waard om te onderwijzen? Ontwerpprincipes voor selectie en uitwerking van inhouden van een chronologisch referentiekader. Dimensies : tijdschrift voor didactiek van de mens- en maatschappijvakken, 7, 49-70. https://dimensies.nu/welke-geschiedenis-is-de-moeite-waard-om-te-onderwijzen-nr-7-nov-2023/[details]
Potjer, Y. A. (2022). Zelf de geschiedenis onderzoeken: Historisch redeneren op de basisschool. Kleio. Tijdschrift van de Vereniging van Docenten in Geschiedenis en Staatsinrichting in Nederland, 63(3), 30-34.
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.