Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

Drs. Y.A. (Yolande) Potjer

Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen
Programme group: Domain Specific Learning

Bezoekadres
  • Nieuwe Achtergracht 127
Postadres
  • Postbus 15776
    1001 NG Amsterdam
Contactgegevens
  • Publicaties

    2024

    • Potjer, Y. A., Dobber, M., & van Boxtel, C. A. M. (2024). "I never thought about history this way": The Development of Elementary Teachers' Beliefs About History and How a Professional Learning Community Can Influence These. In H. Åström Elmersjö, & P. Zanazanian (Eds.), Teachers and the Epistemology of History (pp. 137-155). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-58056-7
    • Potjer, Y. A., Dobber, M., & van Boxtel, C. A. M. (2024). "I've become more critical": Development of Dutch elementary teachers' beliefs about history and history teaching in an inquiry-based professional learning program. Historical Encounters: A journal of historical consciousness, historical cultures, and history education, 11(2), 36-55. https://doi.org/10.52289/hej11.204

    2023

    • Potjer, Y. A. (2023). 'Ik heb nog nooit zo over geschiedenis nagedacht': Overtuigingen van leerkrachten sturen het geschiedenisonderwijs. Kleio. Tijdschrift van de Vereniging van Docenten in Geschiedenis en Staatsinrichting in Nederland, 64(4), 12-17. https://www.vgnkleio.nl/lessen/didactiek-artikelen-kleio-4-2023/
    • Potjer, Y. A., Hoftijzer, J., & Klein Gebbinck, L. (2023). Onderzoekend leren bij geschiedenis? Ja, dat kan! Praxis Bulletin, 40(1), 7-11.
    • de Groot-Reuvekamp, M., Potjer, Y., & van Boxtel, C. (2023). Ontwikkelingen in de tijd: Feedback op voorstel nieuw referentiekader. Kleio. Tijdschrift van de Vereniging van Docenten in Geschiedenis en Staatsinrichting in Nederland, 64(6), 64-67. https://www.vgnkleio.nl/wp-content/uploads/2023/11/K6_Feedback-Referentiekader.pdf [details]
    • van Boxtel, C., Bark, M., de Groot-Reuvekamp, M., de Kreek, R., Potjer, Y., & Visser, A. (2023). Referentiekader Tijd. Veel meer dan nieuwe tijdvakken. Kleio, 64(6), 38-43. [details]
    • van Boxtel, C., Potjer, Y., & de Groot-Reuvekamp, M. (2023). Welke geschiedenis is de moeite waard om te onderwijzen? Ontwerpprincipes voor selectie en uitwerking van inhouden van een chronologisch referentiekader. Dimensies : tijdschrift voor didactiek van de mens- en maatschappijvakken, 7, 49-70. https://dimensies.nu/welke-geschiedenis-is-de-moeite-waard-om-te-onderwijzen-nr-7-nov-2023/ [details]

    2022

    • Potjer, Y. A. (2022). Zelf de geschiedenis onderzoeken: Historisch redeneren op de basisschool. Kleio. Tijdschrift van de Vereniging van Docenten in Geschiedenis en Staatsinrichting in Nederland, 63(3), 30-34.
    This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications. Log in to Personal Page Publication Selection tool to manage the visibility of your publications on this list.
  • Nevenwerkzaamheden
    Geen nevenwerkzaamheden