Rozendal, U. D., & van Boxtel, C. (2023). Illuminating historical causal reasoning: Designing a theory-informed cognition model for assessment purposes. Historical Encounters: A journal of historical consciousness, historical cultures, and history education, 10(1), 60-75. https://doi.org/10.52289/HEJ10.105[details]
Rozendal, U. D., & van Boxtel, C. A. M. (2017). Assessing historical thinking: developing formative assessment tasks for historical causal reasoning. Paper presented at 17th Biennial conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2017, Tampere, Finland.
Rozendal, U. D., & van Boxtel, C. A. M. (2017). Formative assessment of historical causal reasoning: development of a theory-driven cognition model. Paper presented at 17th Biennial conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2017, Tampere, Finland.
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.