Dumitrica, D., & Schwinges, A. (2022). Agents of change and contentious agents interwoven narratives in the visual representations of the protester in news magazine covers. International Journal of Communication : IJoC, 16, 5647–5673. https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/18139[details]
Tschötschel, R., Schuck, A., Schwinges, A., & Wonneberger, A. (2021). Climate change policy support, intended behaviour change, and their drivers largely unaffected by consensus messages in Germany. Journal of Environmental Psychology, 76, [101655]. https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2021.101655[details]
Schwinges, A., van der Meer, G. L. A., Lock, I. J., & Vliegenthart, R. (2023). (Re-)constructing big tech: A tandem approach to the role of media and public affairs. Abstract from Etmaal van de Communicatiewetenschap, Enschede.
2022
Schwinges, A. (2022). Wachhund oder Schoßhund: Die Rolle der Medienberichterstattung im Bezug auf die Einflussnahme auf die Gesellschaft und Rechenschaftslegung von „Big Tech“. Abstract from 67. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft.
Schwinges, A. (2022). Watchdog journalism in the age of big tech: How News Media in the United States and Germany hold Big Tech Corporations Accountable. Paper presented at ICA Journalism Studies Division Graduate Student Colloquium, Paris, France.
Schwinges, A., & Schuck, A. R. T. (2022). A social identity perspective on promoting energy conservation: Communicating collective behavior change and collective guilt. Abstract from Etmaal van de Communicatiewetenschap.
Schwinges, A., & Schuck, A. R. T. (2022). The effects of normative trends and collective guilt on energy conservation: A social identity perspective. Paper presented at the 72nd annual conference of the International Communication Association (ICA), 26-30 May 2022, Paris, France.
Schwinges, A., Lock, I. J., van der Meer, G. L. A., & Vliegenthart, R. (2022). Wie Big Tech-Unternehmen ihre Legitimität über das „Öffentlichen Interesse“ konstruieren: Eine qualitative Framing-Analyse im Vergleich deutscher und US-amerikanischer Nachrichten. Abstract from 28. Jahrestagung der Fachgruppe Public Relations und Organisationskommunikation der Deutsche Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft e.V., Bamberg, Germany.
2021
Dumitrica, D., & Schwinges, A. (2021). Agents of change, agents of contention: Visual representations of protest in news magazine covers. Paper presented at ICA 2021 Preconference: Visions of Change: Communication for Social and Environmental Justice.
Dumitrica, D., & Schwinges, A. (2021). Raised arms and closed fists: Representing protest in news magazine covers. Abstract from IAMCR 2022.
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.