Jepma, M., Schaaf, J. V., Visser, I., & Huizenga, H. M. (2022). Impaired learning to dissociate advantageous and disadvantageous risky choices in adolescents. Scientific Reports, 12, [6490]. https://doi.org/10.1038/s41598-022-10100-7[details]
Schaaf, J. V., Xu, B., Jepma, M., Visser, I., & Huizenga, H. M. (2022). (Mal)Adaptive Learning After Switches Between Object-Based and Rule-Based Environments. Computational Brain & Behavior, 1-11. https://doi.org/10.1007/s42113-022-00134-5
Dekkers, T. J., Hornstra, R., van den Hoofdakker, B. J., de Jong, S. R. C., Schaaf, J. V., Bosmans, G., & van der Oord, S. (2021). Attachment Representations in Children with and without Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD). Brain Sciences, 11, [1516]. https://doi.org/10.3390/brainsci11111516[details]
Jepma, M., Schaaf, J. V., Visser, I., & Huizenga, H. M. (2021). Effects of advice on experienced-based learning in adolescents and adults. Journal of Experimental Child Psychology, 211, [105230]. https://doi.org/10.1016/j.jecp.2021.105230[details]
Zadelaar, J. N., Agelink van Rentergem, J. A., Schaaf, J. V., Dekkers, T. J., de Vent, N., Dekkers, L. M. S., Olthof, M. C., Jansen, B. R. J., & Huizenga, H. M. (2021). Development of decision making based on internal and external information: A hierarchical Bayesian approach. Judgment and Decision Making, 16(6), 1413-1438. http://journal.sjdm.org/21/210326/jdm210326.html[details]
Jepma, M., Schaaf, J. V., Visser, I., & Huizenga, H. M. (2020). Uncertainty-driven regulation of learning and exploration in adolescents: A computational account. PLoS Computational Biology, 16(9), [e1008276]. https://doi.org/10.1371/journal.pcbi.1008276[details]
Schaaf, J. V., Jepma, M., Visser, I., & Huizenga, H. M. (2019). A hierarchical Bayesian approach to assess learning and guessing strategies in reinforcement learning. Journal of Mathematical Psychology, 93, [102276]. https://doi.org/10.1016/j.jmp.2019.102276[details]
Derks, K., Burger, J., van Doorn, J., Kossakowski, J. J., Matzke, D., Atticciati, L., Beitner, J., Benzesin, V., de Bruijn, A. L., Cohen, T. R. H., Cordesius, E. P. A., van Dekken, M., Delvendahl, N., Dobbelaar, S., Groenendijk, E. R., Hermans, M. E., Hiekkaranta, A. P., Hoekstra, R. H. A., Hoffmann, A. M., ... Wagenmakers, E-J. (2018). Network Models to Organize a Dispersed Literature: The Case of Misunderstanding Analysis of Covariance. Journal of European Psychology Students, 9, 48-57. https://doi.org/10.5334/jeps.458[details]
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.