Sitzia, E. (2023). Museology and Its Others: Analyzing Exhibition Storytelling through Narratology, Space analysis, Discourse analysis, and Ethnographic Research. In K. Bijsterveld, & A. Swinnen (Eds.), Interdisciplinarity in the Scholarly Life Cycle: Learning by Example in Humanities and Social Science Research (pp. 153-171). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-11108-2_9?pdf=chapter%20toc[details]
Esner, R., & Sitzia, E. L. (Accepted/In press). Gauguin on the Brink: Martinique and the Image of Women. In Van Gogh and Laval in Martinique Van Gogh Museum.
Ferloni, J., & Sitzia, E. (2022). Quand le musée de société donne du pouvoir : enjeux de la construction participative d’expositions au Mucem. Culture et Musées, 39, 135-162. https://doi.org/10.4000/culturemusees.7888[details]
Molle, F., & Sitzia, É. (2022). Une nouvelle façon de construire le discours muséal : L’exemple d’une exposition sur le VIH conçue avec des personnes concernées. Patrimoine, 17, 80-89. [details]
Rausch, C., Benschop, R., Sitzia, E., & van Saaze, V. (Eds.) (2022). Participatory Practices in Art and Cultural Heritage: Learning Through and from Collaboration. (Studies in Art, Heritage, Law and the Market; Vol. 5). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-05694-9[details]
Sitzia, E. (2020). Public participation and agency in art museums. In B. Eriksson, C. Stage, & B. Valtýsson (Eds.), Cultures of Participation : Arts, Digital Media and Cultural Institutions (pp. 185-200). (Routledge Research in Cultural and Media Studies ). London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429266454-11[details]
Sitzia, E. L. (2020). Picture Book Illustrations and Children’s Identity Formation: The Case of Fiep Westendorp’s Jip and Janneke. In Illustrating Identity-ies / Illustrer l’identité. Vol. 10. Collection Book Practices & Textual Itineraries (pp. 167-184). Presses universitaires de Nancy.
2019
Sitzia, E. (2019). Le temps qui oublie l’heure: la marche dans les écrits de Giacometti. In Alberto Giacometti : Une Aventure Moderne (pp. 158–161). Paris: Gallimard. [details]
Sitzia, E. (2019). Picturing Sleeping Beauty: Illustrations as Modern Storytellers. Jaarboek voor Nederlandse Boekgeschiedenis, 26, 145–162. [details]
2018
Sitzia, E. (2018). Watercolours and Dendrites, Lakes and Seascapes: Water in George Sand’s Visual Art. In F. Ghillebaert, & M. Vala (Eds.), Water Imagery in George Sand’s Work (pp. 213-236). Newcastle: Cambridge Scholars Publishers. [details]
Sitzia, E. L. (2017). Imag(e)ining Poe: The visual reception of Poe in France from Manet to Redon. In Book Practices & Textual Itineraries: Illustrations and Intermedial Avenues editions universitaire de lorraine.
Sitzia, E. L. (2017). The ignorant art museum: Beyond meaning-making. International Journal of Lifelong Education, 37(1), 73-87.
2016
Sitzia, E. (2016). The Many Faces of Knowledge Production in Art Museums: An Exploration of Exhibition Strategies. Muséologies. Les cahiers d'études supérieures, 8(2), 141-157. https://doi.org/10.7202/1050765ar[details]
2018
Sitzia, E. (2018). 'Illustration is everyone’s mother tongue': The Role of Illustration in Individual Identity Formation. (Inaugural lecture; No. 595). Amsterdam: Universiteit van Amsterdam. [details]
Sitzia, E. L. (Author), Parise, A. (Author), & Essers, O. (Author). (2022). Once upon a law: the Grimm Brothers’ stories, language, and legal culture. Exhibition http://onceuponalaw.org
2018
Sitzia, E. L. (2018). Public participation and agency in the art museum. Paper presented at Cultures of Participation conference, Aarhus, Denmark.
2017
Sitzia, E. L. (2017). Picture Book Illustrations and Children Identity Formation: the Case of Fiep Westendorp’s Jip and Janneke. Paper presented at Illustration and identity/ies conference, Nancy, France.
Tijdschriftredactie
Sitzia, E. (editor) (2019). Stedelijk Studies (Journal).
2022
Cueto Gutierrez, B. (2022). White papers on dissent: Politics and poetics of blockchain. [details]
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.