Karadöller, D. Z., Sümer, B., Ünal, E., & Özyürek, A. (2023). Late sign language exposure does not modulate the relation between spatial language and spatial memory in deaf children and adults. Memory & Cognition, 51(3), 582-600. https://doi.org/10.3758/s13421-022-01281-7[details]
Gur, C., & Sümer, B. (2022). Learning to introduce referents in narration is resilient to the effects of late sign language exposure. Sign Language & Linguistics, 205-234. https://doi.org/10.1075/sll.21004.gur
Kan, U., Gokgoz, K., Sümer, B., Tamyurek, E., & Ozyurek, A. (2022). Emergence of negation in a Turkish homesign system: Insights from the family context. In The evolution of language: Proceedings of the Joint Conference on Language Evolution (JCoLE) (pp. 387-389). Joint Conference on Language Evolution (JCoLE). https://doi.org/10.17617/2.3398549
Karadoller, D., Sümer, B., Unal, E., & Özyürek, A. (2022). Sign advantage: Both children and adults’ spatial expressions in sign are more informative than those in speech and gestures combined. Journal of Child Language, 1-27. [doi:10.1017/S0305000922000642]. https://doi.org/10.1017/S0305000922000642
Sümer, B., & Özyürek, A. (2022). Cross-modal investigation of event component omissions in language development: A comparison of signing and speaking children. Language, Cognition and Neuroscience, 37(8), 1023-1039 . https://doi.org/10.1080/23273798.2022.2042336[details]
Sümer, B., & Özyürek, A. (2022). Language Use in Deaf Children with Early-signing versus Late-signing Deaf Parents. Frontiers in Communication, 6, [804900]. https://doi.org/10.3389/fcomm.2021.804900[details]
Karadöller, D. Z., Sümer, B., & Özyürek, A. (2021). Effects and Non-Effects of Late Language Exposure on Spatial Language Development: Evidence from Deaf Adults and Children. Language Learning and Development, 17(1), 1-25. https://doi.org/10.1080/15475441.2020.1823846[details]
Karadöller, D. Z., Sümer, B., Ünal, E., & Özyürek, A. (2021). Spatial language use predicts spatial memory of children: Evidence from sign, speech, and speech-plus-gesture. In 43rd Annual Meeting of the Cognitive Science Society (CogSci 2021): Comparative Cognition Animal Minds : Vienna, Austria, 26-29 July 2021 (Vol. 1, pp. 672-678). (Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society; Vol. 43). Cognitive Science Society. https://escholarship.org/uc/item/4vp063gj[details]
Sümer, B., & Özyürek, A. (2020). No effects of modality in development of locative expressions of space in signing and speaking children. Journal of Child Language, 47(6), 1101–1131. https://doi.org/10.1017/S0305000919000928[details]
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.