Groen, B. A. C., van Triest, S. P., Coers, M., & Wtenweerde, N. (2018). Managing flexible work arrangements: Teleworking and output controls. European Management Journal, 36(6), 727-735. https://doi.org/10.1016/j.emj.2018.01.007[details]
van Triest, S., & Blom, J. (2018). Supplier initiated open book accounting: Using accounting information to initiate changes in a services supply chain. In M. Carlsson-Wall, H. Håkansson, K. Kraus, J. Lind, & T. Strömsten (Eds.), Accounting, innovation and inter-organisational relationships (pp. 176-196). (Routledge Studies in Accounting). Routledge. https://www.taylorfrancis.com/books/e/9781351617727/chapters/10.4324%2F9781315110998-10[details]
2017
Williams, C., & van Triest, S. P. (2017). Product launch performance in hi-tech SMEs: Newness to the firm and the role of management controls. International Journal of Innovation Management, 21(3), 1-22. https://doi.org/10.1142/S1363919617500220
2014
Goncharov, I., & van Triest, S. (2014). Unintended consequences of changing accounting standards: the case of fair value accounting and mandatory dividends. Abacus - A Journal of Accounting Finance and Business Studies, 50(3), 341-367. https://doi.org/10.1111/abac.12033[details]
Williams, C., & van Triest, S. (2009). The impact of corporate and national cultures on decentralization in multinational corporations. International Business Review, 18(2), 156-167. https://doi.org/10.1016/j.ibusrev.2009.01.003[details]
van Triest, S., Bun, M. J. G., van Raaij, E. M., & Vernooij, M. J. A. (2009). The impact of customer-specific marketing expenses on customer retention and customer profitability. Marketing Letters, 20(2), 125-138. https://doi.org/10.1007/s11002-008-9061-2[details]
2007
van Triest, S. P., & Elshahat, M. F. (2007). The use of costing information in Egypt: a research note. Journal of Accounting & Organisational Change, 3(3), 329-343.
van Triest, S. P., & Vis, W. (2007). Valuing patents on cost-reducing technology: a case study. International Journal of Production Economics, 105(1), 282-292. https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2006.04.019
2005
van Triest, S. P. (2005). Customer size and customer profitability in non-contractual relationships. Journal of Business and Industrial Marketing, 20(3), 148-155. https://doi.org/10.1108/08858620510592768
van Triest, S. P., & Weimer, J. (2005). Waardetoetsing van goodwill volgens IAS 36 en FAS 142 (Goodwill impairment testing under IAS 36 and FAS 142). MAB, 79(10), 486-494.
2004
Keijsers, R. S. G. M., & van Triest, S. P. (2004). Verbetert de operationele prestatie van ondernemingen als gevolg van een fusie of overname? (Does the operational performance of firms improve after a merger or acquisition?). MAB, 78(3), 107-116. http://www.mab-online.nl/pdf/308/107-116%20MAB%203.PDF
van Triest, S. P., & Weimer, J. (2004). Koersreacties op aankondigingen van goodwill impairments in Nederland (Price reactions to goodwill impairment announcements in The Netherlands). MAB, 78(10), 455-462. http://www.mab-online.nl/pdf/355/454_461.PDF
2003
van Raaij, E. M., Vernooij, M. J. A., & van Triest, S. P. (2003). The implementation of customer profitability analysis: a case study. Industrial Marketing Management, 32(7), 573-583. https://doi.org/10.1016/S0019-8501(03)00006-3
1999
van Triest, S. P. (1999). Bedrijfskunde en methodologie (Business administration and methodology). Bedrijfskunde: Tijdschrift voor Modern Management, 71(1), 61-69.
1998
Pape, J. C., van Triest, S. P., & Weimer, J. (1998). Beschermingsconstructies, structuurregime en ondernemingswaarde: een reactie (2). MAB, 72(4).
2008
van Triest, S. (2008). What is goodwill? In S. van Triest, & F. van Mullem (Eds.), Financieel management in de praktijk: Beheersing van kosten en risico's vanuit bedrijfskundig perspectief: Liber amicorum voor Jan Bilderbeek (pp. 142-156). Universiteit Twente, Faculteit Management en Bestuur, Vakgroep Finance & Accounting. [details]
van Triest, S., & van Mullem, T. (2008). Financieel management in de praktijk: beheersing van kosten en risico's vanuit bedrijfskundig perspectief: liber amicorum voor Jan Bilderbeek. Universiteit Twente, Faculteit Management en Bestuur, Vakgroep Finance & Accounting. [details]
2005
van Triest, S., & Wouters, M. (2005). [Review of: C. Drury (2004) Management and cost accounting. - 6th ed.]. The International Journal of Accounting: Education and Research, 40(1), 107-112. https://doi.org/10.1016/j.intacc.2005.01.008
2004
van Triest, S. P., Marchau, O., & van Vliet, L. (2004). Nederland in de ruimte: de kostprijs van een ruimte-experiment (The cost price of a space experiment). Economenblad, 27(4), 8-10.
2002
van Triest, S. P. (2002). Verwerking van goodwill in de jaarrekening: een Amerikaanse tragedie (Goodwill accounting: an American tragedy). Accounting, 11, 2-7.
van Triest, S. P., & van Raaij, E. M. (2002). Dienstverlening in business-to-business relaties: het belang van klantwinstgevendheidinformatie (Support activities in business-to-business relationships: the importance of customer profitability information). Accounting, 9, 14-22.
2001
Vernooij, M. J. A., van Raaij, E. M., & van Triest, S. P. (2001). Klantwaarde in een nieuw perspectief (A new perspective on customer value). Holland Management Review, 78, 29-37.
2000
van Triest, S. P. (2000). A note on the nature of operating leverage. In H. O. R.F. Speklé M.P.B. Bonnet (Ed.), FMA Kroniek 2000 (pp. 243-248).
1999
van Triest, S. P. (1999). Waarde is meer dan winst of toegevoegde waarde (Value is more than profit or economic value added). Holland Management Review, 68, 48-57.
2015
Vorst, C. S., van Raak, J. J. F., & van Triest, S. P. (2015). Beïnvloedt negatief nieuws de aantrekkelijkheid van grote accountantskantoren voor potentiële werknemers? MAB, 89(5), 164-173. [details]
2013
van Triest, S. (2013). Mag het ook wat minder? De accountant als wetenschapper, of waarom The Accounting Review toch goed voor je is. Faces, 15(02), 34-37. [details]
Haanen, R. A. J., Maas, V., & van Triest, S. P. (2006). Relatieve prestatiemeting bij AEX fondsen. MAB, 80(10), 298-306.
van Triest, S. P., & Weimer, J. (2006). Dilemma's rondom impairment testing onder IFRS. In A. D. Bac, A. J. Bindenga, J. C. A. Gortemaker, H. C. Kocks, & P. Wallage (Eds.), Handboek Accountancy Kluwer.
2004
van Triest, S. P., van Raaij, E. M., & Vernooij, M. J. A. (2004). Klantwaarde: van winstgevend naar waardevol (Customer value: from profitability to value). Financieel Management, 54.
2019
Kloosterman, H. (2019). Managing professionals: An examination of management control systems in professional service firms. [details]
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.