Veerman, E., Karssen, M., Volman, M., & Gaikhorst, L. (2023). The contribution of two funds of identity interventions to well-being related student outcomes in primary education. Learning, Culture and Social Interaction, 38, Article 100680. Advance online publication. https://doi.org/10.1016/j.lcsi.2022.100680[details]
Volman, M. L. L., Gaikhorst, L., & Veerman, E. H. (2023). Funds of knowledge/identity pedagogies and social justice in Dutch primary education. In M. Esteban Guitart (Ed.), Funds of knowledge and identity pedagogies for social justice: International perspectives and praxis from communities, classrooms, and curriculum (pp. 69-85). Routledge, Taylor & Francis Group. Advance online publication. https://doi.org/10.4324/9781003369851-8
Veerman, E. H., Danbury, E., Duarte, J., & Gaikhorst, L. (2023). Meertaligheid in het basisonderwijs: Handboek voor onderwijsprofessionals: Hoe benut je de meertaligheid van leerlingen op school en in de klas? Werkplaats Onderwijsonderzoek Amsterdam. https://openresearch.amsterdam/nl/page/98893/meertaligheid-in-het-basisonderwijs
2022
Boogaard, M., Gaikhorst, L., Veerman, E., Gassler, Y., de Graaf, S., Joosse, B., & Ravensteijn, R. (2022). Werken met buitenschoolse kennisbronnen van leerlingen: Handreiking voor leraren. Werkplaats Onderwijsonderzoek Amsterdam. [details]
Gaikhorst, L., Boogaard, M., Veerman, E. H., Ben Salah, R., Zijlstra, A. H., & Blikslager, D. (2023). Gelijke Onderwijskansen: drie aanpakken uit de Werkplaats Onderwijsonderzoek Amsterdam (WOA). Paper presented at Onderwijs Research Dagen (ORD).
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteer alle cookies’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Lees ook het UvA Privacy statement.