Binnen de afdeling Engels geef Dr Wasserman cursussen binnen de bachelor- en masteropleidingen, op onderwerpen die betrekking hebben op World Englishes, de geschiedenis van het Engels, taalvariatie en -verandering, fonetiek, morfologie, stilistiek en retorica, evenals academisch en creatief schrijven.
Daarnaast geeft zij regelmatig onderwijs binnen de afdeling Taalwetenschap, en het Pre-Masterprogramma van de College of Humanities.
Haar begeleiding bestrijkt de brede vakgebieden van de historische taalkunde, sociolinguïstiek en corpuslinguïstiek.
Van Rooy, B. and Wasserman, R. 2026. English of Afrikaans speakers. In: Hickey, R., ed. The New Cambridge History of the English Language: Africa, Asia, Australasia and the Pacific. Cambridge: Cambridge University Press.
Wasserman, R. 2019. Historical development of South African English: semantic features. In: Hickey, R., ed. English in Multilingual South Africa. Cambridge: Cambridge University Press. pp. 52-73.
Wasserman, R. 2016. Moet en must: ’n geval van Afrikaanse invloed op Suid-Afrikaanse Engels. Tydskrif vir Geesteswetenskappe, 56(1): 25-44.
Wasserman, R. and Van Rooy, B. 2014. The Development of Modals of Obligation and Necessity in White South African English through Contact with Afrikaans. Journal of English Linguistics, 42: 31-50.
Van Rooy, B. and Wasserman, R. 2014. Do the Modals of Black and White South African English Converge? Journal of English Linguistics, 42: 51-67.
Wasserman, R. 2014. Modality on trek: Diachronic changes in written South African English across text and context. PhD thesis, North West University, Vanderbijlpark.
Rossouw, R. and Van Rooy, B. 2012. Diachronic Changes in Modality in South African English. English World-Wide, 33(1): 1-26.
Ik ben lid van de onderzoeksorganisatie UPSET (Understanding and Processing Language in Complex Settings) aan de North-West University.