Culina, A., Baglioni, M., Crowther, T. W., Visser, M. E., Woutersen-Windhouwer, S., & Manghi, P. (2018). Navigating the unfolding open data landscape in ecology and evolution. Nature Ecology and Evolution, 2, 420-426. https://doi.org/10.1038/s41559-017-0458-2
Toli, E., Sifacaki, E., Manola, N., Ioannidis, Y., Ross-Hellauer, T., Görögh, E., ... Woutersen-Windhouwer, S. (2018). Developing sustainable Open Science solutions in the frame of EU funded research: the OpenUP case. In OpenSym '18: Proceedings of the 14th International Symposium on Open Collaboration: Paris, France, August 22-24, 2018 [4] New York, NY: ACM. https://doi.org/10.1145/3233391.3233528[details]
Woutersen-Windhouwer, S., & Kuijper, J. (2018). How to reach a wider audience with open access publishing: What Research Universities can Learn from Universities of Applied Sciences. Liber Quarterly, 28. https://doi.org/10.18352/lq.10237[details]
Woutersen-Windhouwer, S., van Eeten, D., & de Rooy, A. (2019). Het Harvard Open Access-licentiemodel in het Nederlands Recht. Nederlands Juristenblad, 94(36), 2707-2712. [2172 ]. [details]
Woutersen-Windhouwer, S. (2013). The future of open access publishing in the Netherlands: constant dripping wears away the stone. The Journal of Academic Librarianship, 39(1), 105-107. https://doi.org/10.1016/j.acalib.2012.11.015[details]
Braak, P., de Jonge, H., Trentacosti, G., Verhagen, I., & Woutersen, S. (2020). Guide to Creative Commons for Scholarly Publications and Educational Resources. NWO. https://doi.org/10.5281/zenodo.4090922[details]
Görögh, E., Schmidt, B., Banelyte, V., Stanciauskas, V., & Woutersen-Windhouwer, S. (2019). Deliverable D3.1– Practices, evaluation and mapping: Methods, tools and user needs: OPENing UP new methods, indicators and tools for peer review, impact measurement and dissemination of research results . Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.2557272[details]
Walker, M., Sifacaki, E., Ross-Hellauer, T., Gorogh, E., Vignoli, M., Zendel, O., ... Woutersen-Windhouwer, S. (2019). Deliverable D2.4 – Updated Exploitation and Sustainability Plan: OPENing UP new methods, indicators and tools for peer review, impact measurement and dissemination of research results. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.2557240[details]
Knowledge Exchange Preprints Advisory Group, & Tennant, J. (2018). The evolving preprint landscape: Introductory report for the Knowledge Exchange working group on preprints. BITTS. https://doi.org/10.17605/OSF.IO/796TU[details]
Koster, L., & Woutersen-Windhouwer, S. (2018). FAIR Principles for Library, Archive and Museum Collections: A proposal for standards for reusable collections. Code4Lib Journal, 40. [details]
Woutersen-Windhouwer, S. (2012). Open wetenschap. In G. Drosterij (Ed.), Behulpzaam bij het creëren van orde en vrede (niet gerechtigheid): opstellen voor Liesbeth Huppes-Cluysenaer (pp. 24-30). Houten: Digital Printing Partners. [details]
Woutersen-Windhouwer, S. (2010). Wat is een verrijkte publicatie? In L. van der Vaart, K. Russell, & L. Busink (Eds.), Verrijkte publicaties: onderzoeksresultaten in samenhang (pp. 10-17). (SURFshare serie). [Utrecht]: Stichting SURF. [details]
Woutersen-Windhouwer, S., & Brandsma, R. (2009). Enhanced publications, state of the art. In M. Vernooy-Gerritsen (Ed.), Enhanced publications: linking publications and research data in digital repositories (pp. 19-91). (Trends in research information management). Amsterdam: Amsterdam University Press. [details]
Woutersen-Windhouwer, S., & Reerink, H. (2009). Open Access en wetenschappelijk publiceren: een inventarisatie per discipline. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam, Universiteitsbibliotheek. [details]
2008
Daalmans, P., van der Heijden, E., Krekels, H., Woutersen-Windhouwer, S., Franken, S., & Savenije, B. (2008). Open Access in Nederland: de volgende stap. [Den Haag]: UKB. [details]
Woutersen-Windhouwer, S. (2011). Traditional paper journals are on their last legs. Mind Open : Insights in Psychology : Digizine Psychology Research Institute, 8, 26. [details]
Woutersen-Windhouwer, S. (2011). Traditionele papieren tijdschrift heeft langste tijd gehad. Mind Open : Inzichten in Psychologie : Digizine Onderzoeksinstituut Psychologie, 8, 26. [details]
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.