Hagen, S., & de Zeeuw, D. (2023). Based and confused: Tracing the political connotations of a memetic phrase across the web. Big Data & Society, 10(1). https://doi.org/10.1177/20539517231163175[details]
Peeters, S., Tuters, M., Willaert, T., & de Zeeuw, D. (2021). On the Vernacular Language Games of an Antagonistic Online Subculture. Frontiers in Big Data, 4, [718368]. https://doi.org/10.3389/fdata.2021.718368[details]
de Zeeuw, D. (Accepted/In press). Anyone-Subjectivity and the Grotesque Media Body: Enactments of the Online Self Beyond Networked Individualism. In P. Sarram, D. Della Rata, T. Numerico, & G. Lovink (Eds.), The Aesthetics and Politics of the Online Self: A Savage Journey Into The Heart of Digital Cultures Palgrave Macmillan.
2020
de Zeeuw, D., & Tuters, M. (2020). Teh Internet is Serious Business: On the Deep Vernacular Web and Its Discontents. Cultural Politics, 16(2), 214-232. https://doi.org/10.1215/17432197-8233406[details]
de Zeeuw, D., Hagen, S. H., Peeters, S. C. J., & Jokubauskaite, E. (2020). Tracing Normiefication: A Cross-Platform Analysis of the QAnon Conspiracy Theory. First Monday, 25(11). https://doi.org/10.5210/fm.v25i11.10643
Hagen, S., Peeters, S., Jokubauskaitė, E. & de Zeeuw, D. (2020). Cross-platform mentions of the QAnon conspiracy theory. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.3758479
de Zeeuw, D. (2018). The Revenge of Baudrillard’s Silent Majorities: Ressentiment or amor fati? . In S. van Tuinen (Ed.), The Polemics of Ressentiment: Variations on Nietzsche (pp. 199-213). (Bloomsbury Studies in Continental Philosophy). Bloomsbury Academic. https://doi.org/10.5040/9781350003705.ch-012[details]
2017
de Zeeuw, D. (2017). Social Media – New Masses / Updating to Remain the Same. NECSUS.
2016
Celikates, R., & de Zeeuw, D. (2016). Botnet Politics, Algorithmic Resistance and Hacking Society: New Forms of Disobedience in the Age of Planetary Computerization. In I. Gevers (Ed.), Hacking habitat: art of control: art, technology and social change (pp. 207-217). nai010. [details]
de Zeeuw, D. (2014). Engaged Withdrawal: Occupying Politics Beyond Politics. Krisis : Journal for contemporary philosophy, 34(2).
de Zeeuw, D. (2014). The Disappearance of the Masses: The Future of a True Illusion: [Review of: C. Borch's (2013) The Politics of Crowds : An alternative history of sociology; S. Jonsson's (2008) A Brief History of the Masses : Three revolutions]. Krisis : Journal for contemporary philosophy, 2014(2), 56-61. [details]
de Leij, N. (organiser) & de Zeeuw, D. (organiser) (29-6-2018). The Digital Mass Ornament, Amsterdam. Workshop with Natalie Bookchin, together with Karen Archey (Stedelijk museum), Zachary Formwalt (artist and filmmaker), Johan Hartle (Karlsruhe (…) (organising a conference, workshop, ...). http://aihr.uva.nl/content/events/events/2018/06/bookchin-workshop.html
2019
de Zeeuw, D. (2019). Between mass and mask: The profane media logic of anonymous imageboard culture. [Thesis, fully internal, Universiteit van Amsterdam]. [details]
Hagen, S., Peeters, S., Jokubauskaitė, E. & de Zeeuw, D. (2020). Cross-platform mentions of the QAnon conspiracy theory. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.3758479
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.