Enoch Aboh is sinds 2012 hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam en leidt sinds 2019 het Amsterdam Center for Language and Communication (ACLC). In zijn onderzoek richt hij zich op leerbaarheid van menselijke talen, met speciale aandacht voor syntaxis, taalcreatie en taalverandering.

Ieder jaar verkiest de LSA enkele Honorary Members: taalwetenschappers die uitmuntende wetenschappelijke prestaties hebben geleverd en een belangrijke invloed hebben gehad op het vakgebied. Onder hen bevindt zich ook UvA-hoogleraar Paul Boersma.

De LSA werd in 1924 opgericht om de wetenschappelijke studie van taal en haar toepassingen te bevorderen. De vereniging speelt een belangrijke rol in het ondersteunen en verspreiden van taalwetenschap onder zowel linguïsten als een breed publiek.

Prof. dr. E.O. (Enoch) Aboh

Faculteit der Geesteswetenschappen