24 onderzoekers van de UvA ontvangen een subsidie uit het UvA FGw Aspasia Fonds. De meerderheid van de laureaten krijgt meer tijd voor het schrijven van wetenschappelijke artikelen of voor het aanvragen van subsidies om het onderzoeksprofiel te versterken. Twee laureaten hebben gekozen voor een reistoelage en tijdelijke onderzoekssteun.

De volgende onderzoekers ontvangen een bijdrage vanuit het fonds: Marie Lous Baronian (ASCA), Jenny Boulboullé (AHM), Sarah Budasz (ASCA), Idil Galip (ASCA), Ileana Grama (ACLC), Eva Groen-Reijman (ASCA), Marjolein Hogenbirk (AHM), Karolina Krzyzanoswka (ILLC), Tarja Laine (ASCA), Krisztina Lajosi-Moore (AHM), Haitian Ma (ASCA), Andrea Meuzelaar (ASCA), Hanna Muehlenhoff (ARTES), Sudha Rajagopalan (ARTES), Marleen Rensen (ARTES), Irina Souch (ASCA), Hanneke Stuit (ASCA), Beyza Sümer (ACLC), Claske Vos (ARTES), Julienne Weegels (ARTES), Esther Weltevrede (ASCA, Maryn Wilkinson (ASCA), Marissa Willcox (ASCA), en Zamira Xhaferri (ARTES).

Vrouwelijke onderzoekers

Het UvA FGw Aspasia Fonds is opgericht als aanmoediging voor vrouwelijke faculteitsleden om hen te helpen zich voor te bereiden op een volgende stap in hun carrière door hun academische profiel te versterken. Het fonds stelt  kleine beurzen beschikbaar voor docenten, universitair docenten en universitair hoofddocenten, die kunnen worden afgestemd op individuele behoeften die passen bij de loopbaanfase van de aanvrager en haar persoonlijke omstandigheden, zoals zorgtaken.

Het fonds is beschikbaar gesteld door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) als onderdeel van de Aspasia-subsidies. Een voorwaarde van de NWO-subsidie was (tot 2020) dat een deel van de premie wordt gebruikt voor diversiteitsbeleidsmaatregelen, die de loopbaanontwikkeling van vrouwelijke medewerkers binnen de instelling vergroten.