René Smits is tijdens de Onderwijsdag op 19 oktober uitgeroepen tot UvA-Docent van het Jaar 2020. Wij feliciteren hem van harte met deze eervolle benoeming!
UvA Docent van het Jaar
Applaus tijdens de online bekendmaking.

Contact met studenten

Tijdens de uitreiking werd René geroemd om zijn contact met studenten: 'De combinatie van zijn omgang met studenten en het boeiend maken van gecompliceerde onderwerpen, onderscheidt deze docent van de rest.' In een reactie hierop liet René weten dat een verbinding met studenten maken is waar het volgens hem om gaat.

Prachtige erkenning

In juni 2020 werd René Smits al gekozen tot Docent van het Jaar 2020 door de studenten van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid. Dit noemde hij een prachtige erkenning drie maanden voor het einde van zijn dienstverband, in een interview naar aanleiding van die benoeming.