Afgelopen vrijdag is duidelijk geworden dat er opnieuw coronamaatregelen nodig zijn. De maatregelen hebben een forse impact op het onderwijs. Heel graag hadden we dit anders gezien, het aantal besmettingen in het onderwijs is relatief laag en er zijn tot nu toe geen (cluster) uitbraken geweest. Toch moeten we helaas opnieuw een beroep doen op jullie flexibiliteit. In de tussentijd vragen we jullie om alles te blijven doen wat in je eigen invloedsfeer ligt om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Zo kunnen we hopelijk bijdragen aan het voorkomen van verdere beperking op onderwijs op de campus en het dagelijks leven in Nederland.

Thuiswerkadvies

Het thuiswerkadvies is verder aangescherpt en gaat per direct in. Iedereen werkt thuis, tenzij het niet anders kan. Alleen medewerkers die locatiegebonden en/of onderzoekswerkzaamheden of onderwijswerkzaamheden uitoefenen, kunnen op de UvA-locaties werken. Ook blijft het mogelijk voor medewerkers die echt niet thuis kunnen werken om in beperkte mate op de campus te werken. Dit gebeurt in overleg met de leidinggevende. Probeer onderweg -waar mogelijk- de drukte te mijden en buiten de spits te reizen.

Voor werkoverleggen vragen we medewerkers terughoudend te zijn met fysieke bijeenkomsten.

Maximale groepsgrootte

Er geldt een maximale groepsgrootte per zelfstandige ruimte van 75 personen. Tentamens en examens zijn uitgezonderd van deze beperking.

Colleges voor meer dan 75 studenten zullen via livestream te zien zijn of opgenomen worden. Voor de colleges op maandag en dinsdag geldt: check Canvas en eventuele andere info van je opleiding.

Consequenties voor geplande evenementen en bijeenkomsten

De nieuwe maatregelen gelden ook voor geplande evenementen en bijeenkomsten tot 4 december. Hieronder lees je welke maatregelen nog meer gelden:

• Alleen onderwijs- en onderzoeksgerelateerde activiteiten en evenementen zijn toegestaan (denk hierbij bijvoorbeeld aan oraties, promoties, diploma-uitreikingen, voorlichtingsactiviteiten en lezingen).
  • Sociale activiteiten, zoals afscheidsrecepties en afdelingsborrels zijn niet toegestaan.
  • Voor recepties direct gekoppeld aan en direct volgend op een onderwijs- of onderzoeksgerelateerde activiteit (bijv. na een oratie of promotie) gelden de regels voor de horeca. Dit betekent dat er bij toegang gecontroleerd wordt op een QR-code en dat deelnemers geplaceerd worden.
  • Er is geen onderscheid in activiteiten binnen of buiten de campus. Het is dus niet toegestaan om een onderwijs- of onderzoeksgerelateerde activiteit buiten de campus te organiseren met meer dan 75 personen.

Sluitingstijd horeca UvA-gebouwen

De sluitingstijd van de bedrijfsrestaurants in de UvA-gebouwen, CREA en het USC wordt aangepast naar 20.00 uur. Dit betekent dat daar na 20.00 uur ook niet vergaderd kan worden.

Mondkapjesplicht

In alle gebouwen is het voor iedereen verplicht een mondkapje te dragen bij verplaatsing door het gebouw. Het mondkapje mag af op de zitplaats.

Blijf regelmatig testen

We roepen alle medewerkers en studenten op minimaal twee keer per week een zelftest te doen. Zo kunnen we besmettingen eerder opsporen en dragen we het virus minder snel ongemerkt over op anderen. Er zijn gratis zelftesten beschikbaar via www.zelftestonderwijs.nl

Basisregels

De basisregels blijven uiteraard ook van kracht. Bekijk hier nog eens alle basisregels op een rij.

Verdere informatie in de loop van de week

Verdere informatie volgt in de loop van de week onder andere via deze coronapagina's. Ook krijg je meer informatie via Canvas. Jouw opleiding werkt eraan je daar zo snel mogelijk te voorzien van specifieke informatie.

Andere informatie