Binnenkort ontvang jij een online of papieren UvA Q enquête met de vraag om feedback te geven op de vakken die jij onlangs gevolgd hebt. Vul die enquêtes in! Met jouw feedback laat je jouw docent(en) weten wat je gewaardeerd hebt en wat er beter kan. Zo kan de universiteit haar onderwijs blijven verbeteren.

Wat is UvA Q?

UvA Q is dé manier voor jou en je medestudenten om feedback te geven op het onderwijs dat je hebt gevolgd. Na elk vak ontvang je een UvA Q enquête die enkele minuten duurt om in te vullen. Door via die enquêtes te laten weten wat jij wel en niet gewaardeerd hebt, kunnen de universiteit en jouw docenten het onderwijs verbeteren.

Wat gebeurt er met mijn feedback?

Alle UvA Q feedback wordt geanalyseerd om te bekijken waar verbeterpunten liggen voor het vak, je opleiding en de universiteit. Docenten krijgen de feedback die jij invult zelf te lezen. Zorg er dus voor dat jouw feedback concreet en respectvol geformuleerd is, zoals je die zelf ook zou willen ontvangen. Zo help je docenten hun onderwijs écht te verbeteren.

Na afloop van het vak ontvang je terugkoppeling van de enquête resultaten via Canvas. Met dit rapport word je op de hoogte gebracht van de evaluatie uitkomsten van het vak, en op welke manier je docent deze uitkomsten gebruikt.

Is UvA Q anoniem?

Ja, jouw antwoorden zijn anoniem of je een evaluatie nu online of op papier invult. De docent kan niet zien wie welk antwoord heeft gegeven, en de resultaten worden anoniem verwerkt en gerapporteerd. Alleen als je iets heel herkenbaars opschrijft als antwoord op een open vraag zou de docent kunnen herleiden van wie de opmerking is (zoals het omschrijven van een concreet voorval, of het opschrijven van je naam).

Een uitzondering hierop zijn de evaluaties waarin naar je studentnummer gevraagd wordt. Het is niet verplicht je studentnummer in te vullen, maar als je dit wel invult geef je de opleiding de mogelijkheid om in iets meer detail de resultaten te analysen.

Wil je meer weten over de UvA Q enquêtes? Kijk dan op de A – Z pagina.