Meer dan honderd promovendi, postdocs en andere onderzoekers uit de hele wereld hebben de afgelopen twee weken deelgenomen aan de Winter School Understanding Molecular Simulation (MolSim2021) georganiseerd door de Computational Chemistry Group van het Van 't Hoff Institute for Molecular Sciences.

De lange MolSim traditie (sinds 2000) is dit jaar uitgebreid en verrijkt met een editie die volledig online plaatsvond. Een op maat ingerichte digitale omgeving gaf de deelnemers een gevoel van gezamenlijkheid en bood hen twee weken lang de mogelijkheid zich te concentreren op interessante en uitdagende wetenschap op het gebied van moleculaire simulatie.

De MolSim Winter School is onderdeel van het wetenschappelijk programma van CECAM, het Europese centrum voor computationeel onderzoek op het gebied van natuurwetenschap en technologie. De school kent bijdragen van gerenommeerde onderzoekers uit binnen en buitenland en wordt georganiseerd met ondersteuning van de Holland Research School for Molecular Chemistry en het John van Geuns fonds.

Meer informatie op de MolSim2021 website.

MolSim2021 deelnemers gezamenlijk in een virtuele setting op de UvA Science Park Campus. Beeld: HIMS.