De Universiteit van Amsterdam (UvA) heeft een langdurige samenwerking getekend met AC2T research GmbH, het Oostenrijkse onderzoekscentrum op het gebied van tribologie. De samenwerking op het gebied van nieuwe materialen voor schone energie staat onder leiding van Prof.dr. Gadi Rothenberg van het Van 't Hoff Institute for Molecular Sciences en dr. Andreas Pauschitz van AC2T research.

De samenwerking wordt medegefinancierd door de Oostenrijkse regering (in het kader van het COMET-programma) en de industriële partner Electriq Global Ltd. Het omvat een gezamenlijk promotieproject en een uitwisselingsprogramma voor onderzoekers en studenten.

Lees meer in het Engelse nieuwsbericht.