Het Centrum voor Urban Mental Health heeft als doel nieuwe wegen te ontrafelen om de stedelijke geestelijke gezondheid te verbeteren, rekening houdend met de complexiteit en dynamiek van psychische problemen en psychische stoornissen in een stedelijke omgeving.

State-of-the-art complexiteitswetenschap wordt gebruikt als ruggengraat om de complexiteit en dynamiek van psychische problemen in een stedelijke omgeving te begrijpen en erop in te spelen, met speciale aandacht voor veelvoorkomende psychische problemen en veelvoorkomende psychische stoornissen.

Het Centrum voor Urban Mental Health (UMH) is een van de onderzoekszwaartepunten (RPA) van de Universiteit van Amsterdam (UvA). Dit samenwerkingsproject is ingebed in drie van haar faculteiten. Zo kan optimaal gebruik gemaakt worden van de kennis en vaardigheden aanwezig binnen de Faculteiten Natuurkunde, Wiskunde en Informatica (FNWI), Maatschappij en Gedragswetenschappen (FMG) en Geneeskunde (A-UMC), in samenwerking met het Institute for Advanced Study van de UvA (IAS).

Volg ons op Twitter