In de huidige samenleving lijkt het soms alsof iedereen 24/7 ‘aan’ moet staan. De mentale druk om zowel zakelijk als privé goed te presteren neemt toe, waardoor het soms onmogelijk lijkt om aan alle verwachtingen te voldoen. Hierdoor kan het idee ontstaan dat je niet voldoende succesvol bent in het behalen van je doelstellingen. Je richt je vol enthousiasme op je loopbaan, maar hoe kan je de grip op je werk houden en hoe vind je nu de juiste balans tussen je eigen verwachtingen en die van je omgeving?
Kerngegevens van evenement Training Persoonlijke ontwikkeling
12 september 2023
19:00 -21:30

In deze serie van drie trainingsavonden krijg je inzicht in de wijze waarop gedachten en aannames invloed hebben op je gedrag en je gevoelens. Daarnaast reflecteer je op je mindset en krijg je handvatten aangereikt om beter met stress en lastige situaties om te gaan. Verder leer je hoe je lastige zaken bespreekbaar kunt maken en hoe je je gesprekspartner zodanig kunt beïnvloeden en daarmee wellicht de verwachtingen van anderen te managen door verschillende beïnvloedingsstijlen uitproberen.

Herken je bovenstaande situaties in je werk? En wil je persoonlijk groeien? Kom dan naar deze training boordevol oefening en bruikbare tips.

Wat kan je verwachten?

In deze interactieve training Persoonlijke Ontwikkeling leert professioneel coach en psycholoog Eva Janssen je via diverse opdrachten en werkvormen hoe je om kan gaan met werkdruk en hoe jij je kwaliteiten kunt gebruiken in de samenwerking met anderen. Samen met je leeftijdsgenoten reflecteer je op je persoonlijke patronen en valkuilen. We wisselen verschillende werkwijzen af: we gaan aan de slag met eigen situaties, gaan praktijkvoorbeelden bespreken, je krijgt korte theorie en zal veel leren van elkaar. Tijdens deze trainingen buig je je samen met coach Eva over vraagstukken als: Hoe kan ik verwachtingen managen van mijn manager? Hoe begin ik met stappen maken naar mijn droombaan? Hoe om te gaan met stress?

De training bestaat uit drie sessies en zal zich richten op:

1. Tussen ambitie en werkdruk
  2. Persoonlijke patronen, veerkracht en samenwerken
  3. Beïnvloeden en lastige gesprekken voeren (Durf het gesprek aan te gaan)

De sessies worden nader vorm gegeven aan de hand van de doelen van de groep. Na afloop van elke avond is er gelegenheid na te praten tijdens een borrel.

Praktische informatie en aanmelden

Deze interactieve minitraining wordt aangeboden aan UvA-alumni als onderdeel van het programma voor recentelijk afgestudeerden van de Amsterdamse Universiteits-Vereniging (AUV).

De traningen vinden plaats op dinsdagen 12 september, 10 oktober en 14 november tussen 19.00 en 21.30 uur op een locatie gelegen in het Universiteitskwartier in centrum Amsterdam (de precieze locatie wordt later bekend gemaakt). De kosten voor AUV-leden bedragen 45 euro voor de gehele reeks en 150 euro voor niet AUV-leden. Heb je interesse, meld je dan nu aan.