Het UvA-Orkest J.Pzn Sweelinck speelt dit najaar het mysterieuze programma Hommage ter ere van het 145-jarig bestaan van het orkest op maandag 4 december in de Dominicuskerk.
Kerngegevens van evenement Sweelinckorkest in de Dominicuskerk
4 december 2023
20:15 -22:30
Dominicuskerk

Als UvA-student of -medewerker kun je meeloten voor gratis kaartjes naar het concert, voor jou en een eventuele introducee. Tot 26 november kun je meeloten via de link op deze pagina.

Of je bent ingeloot, laten we je weten via een e-mail uiterlijk dinsdag 28 november. Houd je mailbox en spamfilter in de gaten!

• Johannes Brahms – Akademische Festouvertüre
  • Jean Sibelius – The Wood Nymph
  • Hendrik Andriessen – Ricercare
  • Edward Elgar – Enigmavariaties

Meer over het concert

Het Sweelinckorkest is opgericht in 1878 en is daarmee het oudste symfonieorkest van Amsterdam. Sweelinck bestaat uit zo’n zeventig enthousiaste studenten van universiteiten en hogescholen uit zowel Amsterdam als uit andere steden die samen vol plezier op hoog niveau musiceren.

In het programma Hommage is het brengen van een eerbetoon de rode draad door de stukken. Het programma wordt geopend met de majestueuze Akademische Festouvertürevan Johannes Brahms. Na deze feestelijke opening zal het orkest Ricercare van de Nederlandse componist Hendrik Andriessen ten gehore brengen. Ter afsluiting van dit eervolle programma speelt Sweelinck de Enigmavariaties van Edward Elgar, waarvan elke variatie een persoonlijk eerbetoon is aan een dierbare van Elgar.

Wie niet kan meedoen met de verloting voor kaarten op 4 december of wordt uitgeloot, maar toch het concert wil zien/horen, zijn er nog twee concerten waarvoor kaarten te koop zijn.