Dhr. dr. T.D. Gill is benoemd tot hoogleraar Militair recht aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid.
Dhr. dr. T.D. Gill (1952) is benoemd tot parttime hoogleraar Militair recht aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit van Amsterdam (UvA) met terugwerkende kracht vanaf 1 september 2001. Hij volgt prof. mr. G.L. Coolen op, die eerder de leerstoel bekleedde. Gill zal deze functie voorlopig voor een dag en vanaf 1 januari 2002 voor twee dagen in de week uitoefenen.

Terry Gill volgde na zijn middelbare school in Beiroet (American Community School) eerst de opleiding Politicologie aan de UvA en vervolgens de opleiding Internationaal recht en internationale betrekkingen aan de Universiteit Utrecht (UU). Sinds 1985 is hij verbonden aan het Volkenrechtelijk Instituut van de UU, aanvankelijk als universitair docent, sinds 1999 als universitair hoofddocent. Naast zijn hoogleraarschap aan de UvA blijft Gill werkzaam voor het Volkenrechtelijk Instituut van de UU.
Gill promoveerde in 1989 aan de UU cum laude op het proefschrift 'Litigation Strategy at the International Court: A Case Study of the Nicaragua versus United States Dispute'.
In zijn functie aan de UvA zal professor Gill zich primair bezighouden met het internationaal recht betreffende vredesmissies en andere militaire operaties. In dit kader zal hij het vak The International Law of Military Operations (Internationaal recht van vredesoperaties) verzorgen.
Terry Gill is ook lid van de redactie van de 'Netherlands International Law Review' en het 'Militair Rechtelijk Tijdschrift'.