Kaart van Europa met punaises erin
Beeld: Charles Clegg, FlickrCC

De eerste drie jaar vormen de pilotfase. Hierin zijn er zes werkpakketten, die ieder door een van de partners wordt geleid. De UvA leidt het werkpakket gericht op het bevorderen van meertaligheid en inclusieve governance.

De partners

De EPICUR-alliantie bestaat uit acht partners, onder penvoerderschap van de Universiteit van Straatsburg. De partnerinstellingen, naast de UvA en de Universiteit van Straatsburg, zijn: Adam-Mickiewicz University of Poznań (Polen), Aristotle University of Thessaloniki (Griekenland), University of Freiburg (Duitsland), University of Haute-Alsace (Frankrijk), Karlsruher Institute for Technology (Duitsland), en University of Natural Resources and Life Sciences (Oostenrijk).