De UvA krijgt veel reacties naar aanleiding van een bericht op sociale media van een Turkse student over een afwijzing voor een stage door een UvA-medewerker.

Wij keuren de reactie van de medewerker af. Er zijn direct vanuit de UvA excuses aangeboden aan de betrokken student. De UvA is een inclusieve en diverse universiteit. Afkomst of politieke motivatie mag nooit reden zijn voor afwijzing van wie dan ook.

We nemen de kwestie daarom hoog op. De betrokken medewerker is onmiddellijk duidelijk gemaakt dat de reactie niet acceptabel is. De medewerker is uitgenodigd voor een verder gesprek. Op basis hiervan wordt besloten welke maatregelen worden genomen.